
Ez a cikk nem arról fog szólni, mint az eddig megszokott SEO cikkeim.
Nem azt mondom el, hogy a keresőoptimalizálás SEO angol megfelelője a Search Engine Optimization. Vagy, hogy így és így válaszd ki a kulcsszavakat, vagy van külső és belső keresőoptimalizálás. Nem is arról olvashatsz, hogy a linképítés és a PR cikkek gyűjtése a jövő.
Ebben a cikkben megmutatom, hogy meddig lehet eljutni a Google keresőoptimalizálás ingyen lehetőségeivel.
Ha rászánod az időd és energiád akkor nagyon-nagyon messzire el lehet jutni a találati listákon.
Ha vállalkozásod van, és folyamatosan szeretnél látogatót kapni a Google keresőtől, vagy csak a konkurensed weboldala szúrja a szemed. Tudni akarod, hogy miért van előrébb mint te, akkor ne ugord át ezt a cikket.Most fog elkezdődni egy új korszak a vállalkozásodban, mert ha figyelsz, akkor magadnak is megcsinálhatod a weboldal optimalizálást. Ha kiadnád egy cégnek, azonnal tudni fogod mire számíthatsz!
Ingyen vagy mégse! A válaszért olvass tovább.
Google keresőoptimalizálás ingyen vagy mégse?

Kezdjük az elején. Sajnos az első lépés máris pénzbe kerül de e lépés nélkül nem tudsz elindulni.Első lépés domain és tárhely vásárlás. Válasszunk egy nekünk megfelelő szolgáltatót. Én az Ezit. hu szolgáltatót használom.
Tehát hivatalosan ingyen semeddig sem tudsz eljutni az úgynevezett Google keresőoptimalizálásban. De ha a tárhelyet és a domain vásárlást nem vesszük figyelembe akkor a honlap indításától pár közösségi médián át nem fizetett linkekkel egész jó weboldalt tudsz létrehozni.Pontosan elmondom, hogy mik azok a szabályok a keresőoptimalizálásban, amiket be kell tartani.
A SEO legfontosabb eleméről olvashatsz a továbbiakban.
2. lépés Google keresőoptimalizálás ingyen
Nincs értelme az elmúlt évek technikáit használni a keresőoptimalizálásban.Na de akkor mi az ami működik? Hogyan kerülhetünk fel a Google első helyére?
Első fontos lépés a vagyis legyen ez a második lépés a domain és tárhely választás után.

Első fontos vagyis második lépés a keresőoptimalizálásban az a stratégia.
Kell, hogy legyen egy SEO stratégiád, mielőtt bármit is csinálnál a honlapodon. A stratégiát nagy odafigyeléssel megfontoltsággal kell létrehozni. Az egyszerű stratégia is jobb annál mintha egyáltalán nem lenne.
Nyugodtan ülj le és tervezd meg, hogy honnan hova akarsz eljutni. Gondold végig, hogy pontosan hol van a weboldalad. Mennyi időre van szükség hozzá és milyen lépések kellenek a célod végrehajtásához.
Végül e cikk segítségével megtudod, hogy milyen eszközök és elméleti tudás áll rendelkezésedre az ingyenes Google keresőoptimalizáláshoz.
Ha meg van a stratégia akkor annak minden lépését betartva haladj a célod felé.Elemezni kell a stabil konkurens weboldalakat. Majd egy összeállított SEO projekttel már célirányosan végezhetjük el a weboldal keresőoptimalizálását az ingyen lehetőségekkel.
Mit érhetsz el a Google keresőoptimalizálás ingyen használatával?
A következő fejezetben megtudod.
Mit érhetsz el az ingyenes Google keresőoptimalizálással?

Ezzel a technikával olyan kulcsszavakra érkeznek a látogatók, amiket előre meghatározol, és ezek vásárlást generálnak.Így váltható ki a fizetett közösségi média hirdetés. A fizetett hirdetések esetében is meghatározott kulcsszavakra szállítják a látogatókat a platformok. Erre a Google keresőoptimalizálás ingyen használata is alkalmas.Így kiválhatóak az évről-évre dráguló fizetett AdWords és Facebook hirdetések. – A SEO így válik az online marketing megtérülő eszközévé.
Mire törekszik a Google a következőkben megtudhatod.
Mire törekszik a Google az ingyenes keresőoptimalizálás során
A Google arra törekszik, hogy létrehozza a tökéletes keresőt, ami azt jelenti, hogy egy keresési kifejezésre olyan találati listát szeretne adni, hogy azonnal olyan oldalt találj az 1. helyen, amire kattintva megtalálod amit keresel.
Hogy ezt meg tudja valósítani a Google, sok tényező alapján kell rangsorolnia a weboldalakat. Egy oldal helyezését az alábbi tényezők befolyásolják:
- A Google nézi a tartalmat, miről szól a weboldal.
- A Google nézi a weboldalra mutató linkeket, hogy megállapítsa mennyien hivatkoznak rá.
- A Google nézi a felhasználói viselkedést, elégedettek-e az emberek a talált oldallal.
Nagy vonalakban ezeknek a feltételeknek kell tökéletesen megfelelni, hogy a Google az 1. helyen hozza a weboldaladat.
Jobb tartalmat kell adnod, mint a versenytársad. Kell, hogy az értékes oldalak úgy gondolják, hogy te vagy olyan jó, hogy rád mutató linket helyezzenek ki. Elégedettnek kell lennie az olvasóknak, meg kell találniuk azt amire kerestek.A nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében legalább 1000 – 2000 szavas cikkeket kell írni, hogy stabil és jó eredményeket lehessen elérni.
A három keresőoptimalizálás fajtáról olvashatsz a következő fejezetben.
Ingyen keresőoptimalizálás 3 lépése Google által
- Technikai SEO: Weboldal technikai részének beállítása, hogy könnyen bejárható, és letárolható legyen a weboldal. Magas felhasználói élményt nyújtson.
- On-Page SEO / On-Site SEO / Belső keresőoptimalizálás:A weboldal tartalmi részének optimalizálása. (szöveges, képes tartalom, meta elemek, stb..)
- Off-Page SEO / Off-Site SEO / Külső keresőoptimalizálás: A weboldalra mutató linkek, backlink befolyásoló tényező
Ezt a három elemet mindig alkalmazni kell még a Google ingyenes keresőoptimalizálás során is.
Az on-page és off page ingyenes Google keresőoptimalizálásról már írtam az előző cikkemben.Melynek címe a keresőoptimalizálás lépései. Itt tudod a részleteket elolvasni.
A következő fejezet a technikai SEO – ról szól.
Google technikai keresőoptimalizálás ingyen
Ha a technikai optimalizálásról beszélünk, akkor meg kell említeni a felhasználói élményt is.
Minden területen elég sok a konkurencia, és kiemelkedni csak úgy lehet a tömegből, ha a felhasználók elégedetten távoznak a weboldalról, és késztetést éreznek arra, hogy legközelebb is meglátogassák azt.
Már rangsorolási tényező az, hogy hogyan viselkednek az emberek az oldalon. Ha azonnal bezárják a weboldalt és visszatérnek a találati listába, mert lassan nyílik meg az oldal, akkor ezt a Google észleli és ront az oldalad helyezésén.
Felhasználói élmény javítása:
Ne kelljen keresni a szövegben az információt. A felhasználók nem figyelnek mindenre. Előfordulhat, hogy csak 1 perc van megtalálni a választ. A felhasználó nem fogja elolvasni a hosszabb leírásokat, vagy hosszasan görgetni egy termék árának megtalálásához. Ha nem találja, amit keres, tovább lép. A lényeget mindig jól látható módon emeljük ki az oldal tetején.
A látogató nem fogja megvásárolni az összes terméket és nem fog minden szolgáltatást igénybe venni a weboldalon. Fontos megtalálni az egyensúlyt a termékek és a szolgáltatások bemutatása és ajánlása között. Erre törekedni kell a Google keresőoptimalizálás akár ingyen használatánál is.
A weboldal felépítése legyen logikus. Érdemes a jól bevált módszereket alkalmazni, és a nagyon különleges webes megoldásokat kerülni.
Ingyen képek használata a Google keresőoptimalizálás során
Saját képek használata erősen ajánlott.Egy jól eltalált kép ezerszer többet mond egy szónál.A felhasználók szeretik a képpel vagy képekkel illusztrált szöveget olvasni.
A képtalálatokra jövő látogatók általában nem túl értékesek, ezért inkább arra kell törekedni, hogy a képekkel a cikk helyezését javítsuk.
Amennyiben nincs képed vagy kép ötleted akkor tudom javasolni a Pixabay oldalt.Innen tudsz ingyen képeket letölteni legálisan.
Itt megjegyzem, hogy bármilyen kép megfelelő lehet.Ha készítesz rá egy jó feliratot máris eladhatóvá válik.
Képek technikai beállítása:
Google keresőoptimalizálás ingyen lehetőség alatt amit mindenképpen meg kell tenned, az a kulcsszavas filenév és az alt címke kitöltése. Az alt címke vizuálisan nem látható.Ez az a HTML elem, amely leírja a keresőrobot számára, hogy az adott kép mit jelenít meg. Ez horgonyszövegként is funkciónál, azaz ha a kép link is egyben, akkor ennek a horgonyszövege a kép alt címkéje.
A Google jól tudja értelmezni, hogy egy weboldal vizuálisan hogy jelenik meg. Éppen ezért a képaláírásoknak is nagyobb szerepet tulajdonít, mert jól elkülöníthetően jelenik meg a weboldalon. A képek alatti szöveget jóval többen olvassák el, mint a többi szöveget.
Képek használata azért fontos még, mert a weboldaladon lévő képeket be tudod linkelni a Pinterest oldaladról.Hogyan néz ki ez a SEO gyakorlatában és miért hozz létre ezt a fajta közösségi média csatornát egy előző cikkemben olvashatod részletesen.
Annyit röviden, hogy így ingyen linkekhez és látogatókhoz juthatsz ezzel az egyszerű módszerrel.
A következő fejezet a linkekről szól.
Google ingyen Seo és a linkek
Több nagyobb SEO cég is azt vallja, akkor nem lehet baj a linképítésből, ha a cél a márkaépítés, és nem a helyezések manipulálása. Ha ezt a gondolatmenetet vesszük alapul, akkor csak minőségi weboldalra és márkanév vagy URL cím linkszöveggel akarunk bekerülni, és nem kulcsszavak használatával.
Több kísérlet azt mutatja, még az 3-8% kulcsszó mennyiséget is elbírja némelyik téma, de e fölé menni már veszélyes.
A külföldi linképítő cégek azt mondják: A linkek szövegében a kulcsszó maximum 1-2%-lehet csak, az összes link-szöveghez képest.
Gondoljunk bele, ez nem sok link. 100 db linkből ez csak 3-8 db link, ahol a kulcsszó szerepelhet.
Nincs csak kulcsszavas (pontos kulcsszó egyezés a linkszövegben) link, ezeket úgy kell használni, hogy kulcsszó és plusz valami toldalék szó. Ha csak a kulcsszót használjuk, akkor valóban be kell tartani a külföldi 1%-os szabályt.
A lényeg a linkekkel kapcsolatban:
Próbáld meg elérni a honlapod tartalmával, hogy minőségi sok látogatóval rendelkező, megbízható weboldalak hivatkozzanak rád.
Épített linkekről vagy prémium linképítésről ebben a cikkben olvashatsz bővebben.
A következő fejezet a konkurencia elemzésről szól.
Konkurencia elemzés is az ingyenes Google SEO része

Pontosan meghatározhatjuk a konkurens weboldalak alapján:
- Mennyi és milyen címsorokat kell írni (hossz, darabszám és pontos kulcsszó mennyiség).
- Mennyi vastag szövegblokk kell, és mi legyen a tartalmuk.
- Milyen meta elemeket, hogyan kell kitölteni, mennyi kulcsszót kell használni.
- Milyen hosszú szöveget kell írni, és hányszor használjuk az adott kulcsszót.
- TF-IDF optimalizálás (szövegkörnyezet optimalizálása, szavak meghatározása fontosságuk alapján).
- Milyen linkeket használjunk, mik legyenek a linkszövegek.Az előző fejezetre utalva.
- Mennyi kép legyen, és mik legyenek a képleírások.
A konkurencia oldalakat jól megfigyeled és azok tulajdonságait lemásolod.Akkor már tényleg egy nagy lépést tettél a saját weboldalad keresőoptimalizálásában ingyenes eszközök segítségével.
Egy utolsó tanács
Folyamatosan teszteld a weboldal működését, és elemezd a statisztikai vagy éppen a viselkedési adatokat. Ha valami nem működik a weboldalon, akkor erről nagyon kevés esetben érkezik visszajelzés, a legtöbb esetben elhagyja a látogató a weboldalt.