Keresőoptimalizálás alapjai

keresőoptimalizálás alapjai 4

Vajon mik lehetnek a keresőoptimalizálás alapjai? Van-e pár olyan lépés vagy beállítás, amit ha te megcsinálsz a honlapodon, akkor jobb eredményekre számíthatsz?

A kérdést az, hogy mennyire vagyunk képesek pontosan meghatározni és beállítani a honlap témáját.

Egy egyszerű kérdést kell fel tenned magadnak. Mi az a 2 – 3 szó amivel be tudnád mutatni a honlapodat vagy vállalkozásodat egy idegennek. Amikor ezek a szavak megvannak akkor már egy nagyon nagy lépést tettél a siker felé.

Ezeket a szavakat kell használnod a kulcsszavaid megtalálásához a Google kulcsszó tervezőjében.

Hogy hogyan kell a kulcsszavakat megtalálni és alkalmazni azt a kulcsszó kutatás cikkemben tudod elolvasni.

A Google rangsorolásról olvashatsz a továbbiakban.

Google rangsor és a keresőoptimalizálás alapjai

A Google és a többi kereső számos, akár több száz jelet is figyelembe vesz, amikor kialakítja a találatok végső rangsorát. A Google rangsorolása függ attól is, hogy milyen böngészőt (Mozilla, Chrome, Safari stb.) használunk.

A böngészési előzményektől is, de akár a földrajzi elhelyezkedésünk is (ország, város stb) befolyásolhatja. Ebből a szempontból nehéz általános helyezéseket meghatározni.

Ennek ellenére különböző eszközökkel ellenőrizhető, hogy a legtöbb felhasználó számára az adott kifejezésre milyen helyen szerepel a találatunk. Erre az egyik legjobb megoldás a Google saját eszköze, a Search Console.

Milyen elemek tartoznak a keresőoptimalizálás alapjai közé erről szól a következő fejezet.

Hogyan teheted rendbe a keresőoptimalizálás alapjait?

Egy weboldal esetében ezeknek az elemeknek az optimalizálására kell törekedni:

  • elsődleges kulcsszó
  • weboldal URL-je
  • oldal címe (title)
  • címsorok (headingek: H1, H2) alkalmazása
  • meta leírás (meta description)
  • maga a tartalom megfeleljen a keresőoptimalizálás szabályainak.

    Ha írsz egy cikket, és egy kulcsszóra optimalizálsz, próbálj kicsit tágabb körben gondolkodni, és használd a szinonimákat, kapcsolódó kifejezéseket.

    Például a SEO helyett a keresőoptimalizálást. A keresőoptimalizálás alapjai helyett a SEO alapok vagy alapelvei szót is megpróbálhatod. Így plusz forgalmat szerezhetsz a long tail- kulcsszavakból és az oldal minőségét is javítod a kereső szemében.

    Sokan azt mondják, hogy az emberek nem szeretnek hosszú szövegeket olvasni a weben. Ez igaz is, de egy igényes írás esetén kivételt tesznek. Egy olyan írás esetén, ami valóban érdekli őket.

    Ha van olyan kifejezés, amelyre valóban nagyon, nagyon szeretnél jó helyezést elérni, akkor ne kíméld a billentyűzetet és írj legalább 1000 – 2000 szó hosszúságú cikket.

    A keresőoptimalizálás alapja a minőségi tartalom. E nélkül nincs hosszú távú siker. Az első és legfontosabb, hogy azonosítsd, milyen információt keres az aki az adott kulcsszót beírja Google-ba.

    Most már tudod mire kíváncsi a felhasználó. A weboldalad, ezt az igényt kell, hogy kiszolgálja és ez esetben minőségi lesz a weboldalad a Google és a felhasználók szemében is!
  • képek címe (image title), alt text

    Mi a 3 alap pillére a keresőoptimalizálásnak erről olvashatsz meg többet a következőkben.

Keresőoptimalizálás 3 alap pillére

keresőoptimalizálás 3 pillére
keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálásnak három nagy része van. Ezek:

  • az on site SEO, azaz, amikor a saját weboldaladat optimalizálod
  • az off site SEO: ez elsősorban a linképítést jelenti

    Bővebben a prémium linképítés cikkemben olvashatsz róla.

    Összefoglalva

    Mennyi link (backlink) mutat a weboldaladra?
    Ezek a linkek mennyire hiteles oldalakról jönnek?
    Milyen a hivatkozás szövege az adott linknél?
  • technikai SEO, amit én külön szoktam választani

    Itt arra gondolok, hogy a keresőoptimalizálás alapjai szemszögéből jól beállított technikai elemeket évente 1x, 2x vizsgáld meg újra.Csak a biztonság kedvéért.
    On- page vagy on site alapjairól szól a következő fejezet.

Keresőoptimalizálás on page alapjai

Az oldal helyes beállítása a belépő a jó Google helyezéshez. Íme, néhány alapvető onpage SEO beállítás, ami nélkül nem jutunk a találati lista elejére.

Egy tökéletesen optimalizált oldalnak sincs esélye komoly versenyben, ha nem támogatják minőségi linkek. De ha a linkek megvannak, és az oldalon belüli optimalizálás is tökéletes, akkor már jó úton haladunk a siker felé.

Cím, Title

kersőoptimalizálás alapjai kulcsszó
keresőoptimalizálás alapjai:kulcsszavak
  • Cím, címsor Title
    A SEO alapja a helyesen megválasztott címsor, azaz title címke. HA a böngésződben az egérkurzort az oldalad felé viszed, máris láthatod, mi az oldal Title-ja. Ez nem feltétlenül azonos a cikked címével!
keresőoptimalizálás alapjai
keresőoptimalizálás alapjai :Seo cím

Annak is jelentősége van, hogy a kulcsszó hol helyezkedik el a címben. Lehetőleg minél közelebb legyen a cím elejéhez. A képen illusztrálva láthatod.Mire érdemes még odafigyelni?

A Title vonzza a tekintetet, legyen átkattintásra ösztönző, mert ha sokat kattintanak a találati listán a te oldaladra, és a cikk is jó, az előnyt jelent a rangsorolásban.

Gondold át, hogy a felhasználó milyen problémára keres megoldást, ha az adott kulcsszót beüti a keresőbe.
A címet úgy fogalmazd meg, hogy választ kínáljon arra a problémára.

Összefoglalva:

legyen figyelem felkeltő
kattintásra ösztönző
A kulcsszó legyen benne ragozatlan alakban + utótag ami lehet a honlap neve vagy márkanév.
Az URL fontosságáról olvashatsz lentebb.

Egyszerű URL

Azt sem kell túlmagyarázni, hogy az url is rangsorolási szempont. Hagyjuk el a dinamikus url címeket, és kizárólag statikusokat használjuk. Ha tovább akarunk lépni, akkor pedig hagyjunk el minden felesleges szót az url-ből.

Nem kell az url-ben a blog, vagy kategórianév, vagy a dátum, lehetőség szerint csak a cikk címe. Nagyon fontos oldalaknál csak a kulcsszót használjuk.
A lenti képen illusztrálva láthatod.

keresőoptimalizálás alapjai url
keresőoptimalizálás alapjai URL

Kulcsszavak az első bekezdésben

Normális esetben, azaz ha természetesen írsz, a fontos kulcsszó valóban bekerül az első bekezdésbe. Aki hosszú bevezetővel indít az figyeljen erre oda.

Ez SEO szempontból nem túl szerencsés. A Google esetleg kételkedni kezd, hogy az adott cikk releváns-e a kifejezésre, ha az első bekezdésben nem bukkan fel a kulcsszavad.
A H1 címke fontosságáról szól a következő fejezet.

H1 címke a keresőoptimalizálás alapja

Alap SEO beállítás, mégis gyakran nem élnek vele. A cikk címe kerüljön a H1 címkébe. Ezt a legtöbb WordPress oldal alapból tudja, de van úgy, hogy a sablonok ezt felülírják. Gyakori különösen egyedileg készített oldalak esetén, hogy a H1 címkébe a logó kerül. Ez nem túl jó ötlet, kerüld el!

Szerencsés, ha a H1 címsorba is belekerül a kulcsszó. Az azonban nem követelmény, hogy a title és a címsor azonos legyen. Kicsit módosíthatsz rajta és így plusz long tail találatokat tudsz elérni.

A meta leírás miért nem tartozik a keresőoptimalizálás alapjai közé erről tudhatsz meg többet a következő fejezetben.

Meta leírás: nem tartozik a keresőoptimalizálás alapjai közé,de fontos!

keresőoptimalizálás alapjai meta leírás
keresőoptimalizálás alapjai – meta leírás

A meta leírás nem közvetlenül rangsorolási szempont. A Google közel egy évtizede nem használja ilyen célból. Ugyanakkor megjelenik a találati listán, és éppen ezért befolyásolja az átkattintási arányt, azaz azt, hogy hányan kattintanak rá a te cikkedre a találati listán.

Egy jó meta leírás vonzza a tekintetet és választ ígér a felhasználó kérdésére. Nagyon nem mindegy, hogy az átlag fölé tudod – e tornázni az átkattintási arányodat.

A jó meta leírás összefoglalja miről szól az adott url, és a kíváncsiságot is felkelti.

Az oldal kulcsszava legyen benne, ragozott alakban is lehet.
Titok, számok, tudás ígérete ezzel adod el a kattintást.
A linkek szerepe az oldaladon erről olvashatsz a következő fejezetben.

Linkek a keresőoptimalizálás alapjaihoz tartoznak

A weboldal tulajdonosok a mai napig nem szeretnek kilinkelni az oldalukból, mert félnek attól, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke, vagy link erejét. Ez 10 – 12 éve még talán igaz volt, ma már nem kell ettől tartani.

Ma már a Google olyan weboldalakra akarja küldeni a látogatóit, amelyek információs csomópontok, ahonnan sok további hasznos oldal érhető el rendszerezve, ezért bátran linkelj kifelé.A kifelé mutató linkkel rendelkező oldalak, megelőzik az ilyen linkkel nem rendelkező weblapokat.

Helyezz el az írásodba olyan linkeket is, amelyek olyan cikkeidre mutatnak, amelyek az adott területet még részletesebben kifejtik. Ez jó a felhasználónak, mert újabb és újabb hasznos információkra bukkan.

Ez jó keresőoptimalizálási szempontból is, mert pozitív felhasználó élményt mutat a Google felé.
Multimédiás összefonódásról olvashatsz lejjebb.

Multimédiás tartalom a keresőoptimalizálás alapjait képezi

Használj képeket, videót, diagramokat a cikkeidben. Egy kép, vagy diagram sokkal többet el tud mondani, mint ezer szó.Tördeli a folyó szöveget, ezzel megkönnyíti az olvasást, ráadásul növeli a felhasználói élményt is.

Ez nem csak az olvasóknak lesz jó, de SEO szempontból is számos előnnyel jár. Növeli az oldalon eltöltött időt, és csökkenti a visszafordulási arányt, mind a kettő fontos SEO mutató.

A mai modern keresőoptimalizálásban egyre fontosabb a felhasználói élmény, amit a Google számos módszerrel tud mérni. Ha kiszolgálod a látogatót, akkor fokozatosan előrébb kerülsz a találati listán is.

Hogyan tudod javítani a felhasználói élményt? Erről olvashatsz bővebben a keresőoptimalizálás ingyen című bejegyzésemben.

A képek és a SEO alapjairól olvashatsz a következő fejezetben.

Képek fontosak a keresőoptimalizálás alapjainál

A képtalálatokra jövő látogatók általában nem túl értékesek, ezért inkább arra kell törekedni, hogy a képekkel a cikk helyezését javítsuk.

A SEO alapok, amit mindenképpen meg kell tenned, az a kulcsszavas filenév és az alt címke kitöltése.

Az alt címke vizuálisan nem látható, de ez az a HTML elem, amely leírja a keresőrobot számára, hogy az adott kép mit jelenít meg. Ez horgonyszövegként is funkciónál, azaz ha a kép link is egyben, akkor ennek a horgonyszövege a kép alt címkéje.

A Google jól tudja értelmezni, hogy egy weboldal vizuálisan hogy jelenik meg. Éppen ezért a képaláírásoknak is nagyobb szerepet tulajdonít, mert jól elkülöníthetően jelenik meg a weboldalon. A képek alatti szöveget jóval többen olvassák el, mint a többi szöveget.

Közösségi média és címkiegészítésről kapsz tanácsokat a következőkben.

Hasznos tanácsok keresőoptimalizálás alapjait figyelembe véve

  • használd a közösségi megosztási gombokat

    Az indirekt hatás nagyon is fontos. Ezek segítségével több emberhez juthat el a tartalmad, többen keresnek rá oldaladra, márkádra és a sok látogató végső soron linkeket is hozhat.

    Viszont ügyelj ara is, hogy ezek a gombok gyakran sok erőforrást igényelnek, lehetőség szerint csak azokat használd, amelyek valóban hozhatnak látogatót.

    A közösségi médiát is kell optimalizálni erről a másik cikkemben olvashatsz.
  • Egészítsd ki a címedet járulékos szavakkal

    A keresőoptimalizálás alapjai jó cím, de ha igazán sok látogatót akarunk, akkor célszerű címeinket kiegészíteni olyan járulékos szavakkal, amelyek többlet forgalmat generálhatnak.

    Ilyen lehet az „olcsó”, a „hogyan”, a „dátumok, városok ”, azaz olyan plusz kifejezések, amelyeket az emberek általában használnak. Ezekkel a plusz szavakkal további találatokban bukkanhatsz fel, és több látogatóhoz juthatsz.

    Ezeket nevezzük long tail kereséseknek. A jó hír az, hogy ezekre a konkurencia is kisebb, érdemes élni ezzel a trükkel.
    Az oldal sebessége és a keresőoptimalizálás alapjainak összefonódásáról olvashatsz a következő fejezetben.
keresőoptimalizálás alapjai 4
keresőoptimalizálás alapjai SEO

Keresőoptimalizálást alapjait befolyásoló tényező

A rangsorolásnál az oldal sebessége nem elhanyagolható tényező. Sok hazai szolgáltató ezen a téren tisztességesen teljesít, de ez nem mindig elég.

Az oldalnak ultra gyorsnak kell lennie, ha lassú a szerver válaszideje az nem túl jó ajánlólevél. Ez nagyon nagy mértékben befolyásolja a keresőoptimalizálás alapjait. A Google Page Speed, vagy a Pingdom Tools segíthet felgyorsítani az oldaladat.