Keresőoptimalizálás ingyen

keresőoptimalizálás ingyen,csináld magad

Ebben a cikkben bemutatom, hogy meddig lehet eljutni a keresőoptimalizálás területén ingyen programokkal és megtanulható technikával.

Ez a cikk nem arról fog szólni, mint az eddig megszokott SEO cikkeim.
Nem azt mondom el, hogy a keresőoptimalizálás SEO angol megfelelője a Search Engine Optimization.

Vagy, hogy így és így válaszd ki a kulcsszavakat, vagy van külső és belső keresőoptimalizálás. Nem is arról olvashatsz, hogy a linképítés és a PR cikkek gyűjtése a jövő.


Ha rászánod az időd és energiád akkor nagyon-nagyon messzire el lehet jutni a találati listákon.Egy jó cikk megírása után 6 – 12 hónap múlva várható illetve látható az eredmény. Ezt vedd figyelembe mielőtt belekezdesz.

Ezt csak azért mondom, hogy ne várj a cikkemből tanultaktól nagyon gyors eredményt.

Egy cikk lassan éri el a megérdemelt helyezését a Google keresőjében. Ezzel a módszerrel akár évekig is szállíthatja neked a látogatókat egy cikk.

Ha vállalkozásod van, és folyamatosan szeretnél látogatót kapni a Google keresőtől, vagy csak a konkurensed weboldala szúrja a szemed.

Tudni akarod, hogy miért van előrébb mint te, akkor ne ugord át ezt a cikket.Most fog elkezdődni egy új korszak a vállalkozásodban, mert ha figyelsz, akkor magadnak is megcsinálhatod a weboldal optimalizálást.

Ha esetleg kiadnád egy cégnek, azonnal tudni fogod mire számíthatsz!
Ingyen vagy mégse! A válaszért olvass tovább.

Keresőoptimalizálás ingyen vagy mégse?

keresőoptimalizálás ingyen
keresőoptimalizálás ingyen

Kezdjük az elején. Sajnos az első lépés máris pénzbe kerül de e lépés nélkül nem tudsz elindulni.Első lépés domain és tárhely vásárlás. Válasszunk egy nekünk megfelelő szolgáltatót. Én az Ezit. hu szolgáltatót használom.

Tehát hivatalosan ingyen semeddig sem tudsz eljutni az úgynevezett keresőoptimalizálásban. De ha a tárhelyet és a domain vásárlást nem vesszük figyelembe akkor a honlap indításától pár közösségi médián át nem fizetett linkekkel egész jó weboldalt tudsz létrehozni.

Pontosan elmondom, hogy mik azok a szabályok a keresőoptimalizálásban, amiket be kell tartani.

A SEO legfontosabb eleméről olvashatsz a továbbiakban.

Ingyen keresőoptimalizálás 2. lépése

Nincs értelme az elmúlt évek technikáit használni a keresőoptimalizálásban.Na de akkor mi az ami működik? Hogyan kerülhet fel a weboldalad a Google első helyére?
Első fontos lépés a vagyis legyen ez a második lépés a domain és tárhely választás után.

keresőoptomalizálás ingyen
stratégia a keresőoptimalizálás első ingyen lépése

Első fontos vagyis második lépés a keresőoptimalizálásban az a stratégia.

Kell, hogy legyen egy SEO stratégiád, mielőtt bármit is csinálnál a honlapodon. A stratégiát nagy odafigyeléssel megfontoltsággal kell létrehozni.

Az egyszerű stratégia is jobb annál mintha egyáltalán nem lenne.
Nyugodtan ülj le és tervezd meg, hogy honnan hova akarsz eljutni. Gondold végig, hogy pontosan hol van a weboldalad. Mennyi időre van szükség hozzá és milyen lépések kellenek a célod végrehajtásához.

Végül e cikk segítségével megtudod, hogy milyen ingyenes eszközök és elméleti tudás áll rendelkezésedre a keresőoptimalizálás ingyenes lehetőségei közül.

Ha meg van a stratégia akkor annak minden lépését betartva haladj a célod felé.Elemezni kell a stabil konkurens weboldalakat.

Majd egy összeállított SEO projekttel már célirányosan végezhetjük el a weboldal keresőoptimalizálását az ingyenes eszközökkel.
Mit érhetsz el az ingyen keresőoptimalizálás használatával?

A következő fejezetben megtudod.

Mit érhetsz el az ingyenes keresőoptimalizálással?

keresőoptimalizálás ingyen,csináld magad
keresőoptimalizálás ingyen akár a nulláról kezdve

Ezzel a technikával olyan kulcsszavakra érkeznek a látogatók, amiket előre meghatározol, és ezek vásárlást generálnak.Így váltható ki a fizetett közösségi média hirdetés.

A fizetett hirdetések esetében is meghatározott kulcsszavakra szállítják a látogatókat a platformok. Erre az ingyenes keresőoptimalizálás használata is alkalmas.Így kiválhatóak az évről-évre dráguló fizetett AdWords és Facebook hirdetések. – A SEO így válik az online marketing megtérülő eszközévé.

Mire törekszik a Google a következőkben megtudhatod.

Mire törekszik a Google az ingyenes keresőoptimalizálás során

A Google arra törekszik, hogy létrehozza a tökéletes keresőt, ami azt jelenti, hogy egy keresési kifejezésre olyan találati listát szeretne adni, hogy azonnal olyan oldalt találj az 1. helyen, amire kattintva megtalálod amit keresel.

Hogy ezt meg tudja valósítani a Google, sok tényező alapján kell rangsorolnia a weboldalakat. Egy oldal helyezését az alábbi tényezők nagyban befolyásolják:

  • A Google nézi a tartalmat, miről szól a weboldal.
  • A Google nézi a weboldalra mutató linkeket, hogy megállapítsa mennyien hivatkoznak rá.
  • A Google nézi a felhasználói viselkedést, elégedettek-e az emberek a talált oldallal.

Nagy vonalakban ezeknek a feltételeknek kell tökéletesen megfelelni, hogy a Google az 1. helyen hozza a weboldaladat.

Jobb tartalmat kell adnod, mint a versenytársad. Kell, hogy az értékes oldalak úgy gondolják, hogy te vagy olyan jó, hogy rád mutató linket helyezzenek ki. Elégedettnek kell lennie az olvasóknak, meg kell találniuk azt amire kerestek.

A nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében legalább 1000 – 2000 szavas cikkeket kell írni, hogy stabil és jó eredményeket lehessen elérni.

A három keresőoptimalizálás fajtáról olvashatsz a következő fejezetben.

keresőoptimalizálás ingyen
sikeres weboldal:keresőoptimalizálás ingyen

Ingyen keresőoptimalizálás 3 eleme

  • Technikai SEO: Weboldal technikai részének beállítása, hogy könnyen bejárható, és letárolható legyen a weboldal. Magas felhasználói élményt nyújtson.
  • On-Page SEO / On-Site SEO / Belső keresőoptimalizálás:A weboldal tartalmi részének optimalizálása. (szöveges, képes tartalom, meta elemek, stb..)
  • Off-Page SEO / Off-Site SEO / Külső keresőoptimalizálás: A weboldalra mutató linkek, backlink befolyásoló tényező

    Ezt a három elemet mindig alkalmazni kell még a ingyenes keresőoptimalizálás során is.

    Az on-page és off page ingyenes Google keresőoptimalizálásról már írtam az előző cikkemben.Melynek címe a keresőoptimalizálás lépései. Itt tudod a részleteket elolvasni.

    A következő fejezet a technikai SEO – ról szól.

Ingyen keresőoptimalizálás technikája

Ha a technikai optimalizálásról beszélünk, akkor meg kell említeni a felhasználói élményt is.

Minden területen elég sok a konkurencia, és kiemelkedni csak úgy lehet a tömegből, ha a felhasználók elégedetten távoznak a weboldalról, és késztetést éreznek arra, hogy legközelebb is meglátogassák azt.

Már rangsorolási tényező az, hogy hogyan viselkednek az emberek az oldalon. Ha azonnal bezárják a weboldalt és visszatérnek a találati listába, mert lassan nyílik meg az oldal, akkor ezt a Google észleli és ront az oldalad helyezésén.

Egy weboldalon kb 200 féle hatást,jelet vizsgál a kereső óriás.

Hogy tudod javítani a Felhasználói élményt?


Ne kelljen keresni a szövegben az információt.
A felhasználók nem figyelnek mindenre. Előfordulhat, hogy csak 1 perc van megtalálni a választ.

A felhasználó nem fogja elolvasni a hosszabb leírásokat, vagy hosszasan görgetni egy termék árának megtalálásához. Amennyiben nem találja, amit keres, tovább lép. A lényeget mindig jól látható módon emeljük ki az oldal tetején.

Fontos az egyensúly

Egy látogató nem fogja megvásárolni az összes terméket és nem fog minden szolgáltatást igénybe venni a weboldalon. Fontos megtalálni az egyensúlyt a termékek és a szolgáltatások bemutatása és ajánlása között.

Erre törekedni kell a Google keresőoptimalizálás akár ingyen használatánál is.

A weboldal felépítése legyen logikus. Érdemes a jól bevált módszereket alkalmazni, és a nagyon különleges webes megoldásokat kerülni.
Csábító színes,izgő mozgó oda nem illő dolgokat ne használj az oldaladon.
Lassítja az oldal betöltési sebességét és rontja a felhasználói élményt.

seo ingyen
termékek bemutatása SEO oldalról

Ingyen képek használata a keresőoptimalizálás során

Saját képek használata erősen ajánlott.Egy jól eltalált kép ezerszer többet mond egy szónál.A felhasználók szeretik a képpel vagy képekkel illusztrált szöveget olvasni.

A képtalálatokra jövő látogatók általában nem túl értékesek, ezért inkább arra kell törekedni, hogy a képekkel a cikk helyezését javítsuk.

Amennyiben nincs képed vagy kép ötleted akkor tudom javasolni a Pixabay oldalt.Innen tudsz ingyen képeket letölteni legálisan.
Itt megjegyzem, hogy bármilyen kép megfelelő lehet.Ha készítesz rá egy jó feliratot máris eladhatóvá válik.

Képek technikai beállítása:

Keresőoptimalizálás ingyen lehetősége alatt amit mindenképpen meg kell tenned, az a kulcsszavas filenév és az alt címke kitöltése. Az alt címke vizuálisan nem látható.

Ez az a HTML elem, amely leírja a keresőrobot számára, hogy az adott kép mit jelenít meg. Ez horgonyszövegként is funkciónál. Ha a kép link is egyben, akkor ennek a horgonyszövege a kép alt címkéje.

A Google jól tudja értelmezni, hogy egy weboldal vizuálisan hogy jelenik meg. Éppen ezért a képaláírásoknak is nagyobb szerepet tulajdonít, mert jól elkülöníthetően jelenik meg a weboldalon.

A képek alatti szöveget jóval többen olvassák el, mint a többi szöveget.
Ezért próbáld meg a kulcsszavadat vagy a cikked címét belecsempészni a képaláírásba.

alt szöveg,keresőoptimalizálás
képaláírás és a keresőoptimalizálás

Képek használata azért fontos még, mert a weboldaladon lévő képeket be tudod linkelni a Pinterest oldaladról.Hogyan néz ki ez a SEO gyakorlatában és miért hozd létre ezt a fajta közösségi média csatornát egy előző cikkemben olvashatod részletesen.

Annyit röviden, hogy így ingyen linkekhez és látogatókhoz juthatsz ezzel az egyszerű módszerrel.Sokan hanyagolják de jelenleg ez a legegyszerűbb látogatószerző közösségi média.Mely kevés befektetéssel aránylag sok látogatót hoz a konyhára.

A következő fejezet a linkekről szól.

Keresőoptimalizálás ingyen és a linkek kapcsolata

Több nagyobb SEO cég is azt vallja, akkor nem lehet baj a linképítésből, ha a cél a márkaépítés, és nem a helyezések manipulálása.

Ha ezt a gondolatmenetet vesszük alapul, akkor csak minőségi weboldalra és márkanév vagy URL cím linkszöveggel akarunk bekerülni, és nem kulcsszavak használatával.

Több kísérlet azt mutatja, még az 3-8% kulcsszó mennyiséget is elbírja némelyik téma, de e fölé menni már veszélyes.

A külföldi linképítő cégek azt mondják: A linkek szövegében a kulcsszó maximum 1-2%-lehet csak, az összes link-szöveghez képest.
Gondolj csak bele, ez nem sok link. 100 db linkből ez csak 3-8 db link, ahol a kulcsszó szerepelhet.

Nincs csak kulcsszavas (pontos kulcsszó egyezés a linkszövegben) link, ezeket úgy kell használni, hogy kulcsszó és plusz valami toldalék szó. Ha csak a kulcsszót használjuk, akkor valóban be kell tartani a külföldi 1%-os szabályt.

A lényeg a linkekkel kapcsolatban:

Próbáld meg elérni a honlapod tartalmával, hogy minőségi sok látogatóval rendelkező, megbízható weboldalak hivatkozzanak rád.

Itt kihangsúlyoznám a megbízható szót.
Épített linkekről vagy prémium linképítésről ebben a cikkben olvashatsz bővebben.

A következő fejezet a konkurencia elemzésről szól.

Konkurencia elemzés is az ingyenes keresőoptimalizálás része

keresőoptimalizálás ingyen, konkurencia elemzés
konkurencia elemzés az ingyenes keresőoptimalizáláshoz

Pontosan meghatározhatjuk a konkurens weboldalak alapján:

  • Mennyi és milyen címsorokat kell írni (hossz, darabszám és pontos kulcsszó mennyiség).
  • Mennyi vastag szövegblokk kell, és mi legyen a tartalmuk.
  • Milyen meta elemeket, hogyan kell kitölteni, mennyi kulcsszót kell használni.
  • Milyen hosszú szöveget kell írni, és hányszor használjuk az adott kulcsszót.
  • TF-IDF optimalizálás (szövegkörnyezet optimalizálása, szavak meghatározása fontosságuk alapján).
  • Milyen linkeket használjunk, mik legyenek a linkszövegek.Az előző fejezetre utalva.
  • Mennyi kép legyen, és mik legyenek a képleírások.

    A konkurencia oldalakat jól megfigyeled és azok tulajdonságait lemásolod.Nem a tartalmat, nem a képeket csak és kizárólag a tulajdonságokat. Akkor már tényleg egy nagy lépést tettél a saját weboldalad keresőoptimalizálásában ingyenes eszközök segítségével.

    Egy utolsó tanács

    Folyamatosan teszteld a weboldal működését, és elemezd a statisztikai vagy éppen a viselkedési adatokat. Ha valami nem működik a weboldalon, akkor erről nagyon kevés esetben érkezik visszajelzés.

    A legtöbb esetben elhagyja a látogató a weboldalt.Ezáltal a Google hátrébb sorolja az oldaladat a találati listában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük