
Ebben a cikkben a Google kereséseket mutatom, mert Magyarországon a keresések 98%- itt történik. A keresések alkalmával a felhasználók kulcsszavakat írnak be és ezekre a keresőszavakra várnak találatokat melyek megoldást adnak a keresésükre.
3 technikai elem mely nélkül a keresőoptimalizálás kezdőknek nem ajánlott.
Technikai seo / A honlap felépítése technikailag, indexelhető-e?
On site in page seo(ejtsd: on szájt,in pédzs) / A honlap tartalmának vizsgálata.
Off site off page seo (ejtsd: offszájt, off pédzs)/ A honlapunkat érő külső hatások összessége.
Erről a 3 elemről fogsz olvasni a cikk folyamán és még arról, hogy mi kell a Google – nek.
Keresőoptimalizálás kezdőknek a Google szemével
A Google arra törekszik, hogy létrehozza a tökéletes keresőt, ami azt jelenti, hogy egy keresési kifejezésre olyan találati listát szeretne adni, hogy azonnal olyan oldalt találj az 1. helyen, amire kattintva megtalálod amit keresel.
Hogy ezt meg tudja valósítani a Google, sok tényező alapján kell rangsorolnia a weboldalakat. Már rangsorolási tényező az, hogy hogyan viselkednek az emberek az oldalon.
Ha azonnal bezárják a weboldalt és visszatérnek a találati listába, mert lassan nyílik meg az oldal, akkor ezt a Google észleli és ront a helyezésünkön.
Egy oldal helyezését rangsorolását 200 -féle jel befolyásolja.Ezekből állítottam össze néhányat a cikkem alján. Ebből a 200 féle jelből az alábbi 3 a legfontosabb.
- A Google nézi a tartalmat, miről szól a weboldal
- A Google nézi a weboldalra mutató linkeket, hogy megállapítsa mennyien hivatkoznak rá.
- A Google nézi a felhasználói viselkedést, elégedettek-e az emberek a talált oldallal.
Keresőoptimalizálás kezdőknek 1 online marketing eszköz
Tehát nem másolunk tartalmat, és a tartalmat az olvasóinknak gyártjuk! Nehezebb és sokkal több a dolog vele, de így adunk valódi értéket az olvasóinknak és így a Google ad nekünk olvasókat!
Az olvasókból lesznek további látogatók.A látogatókból pedig vásárlók. A weboldalt kell optimalizálni a keresőkre, és nem a helyezéseket manipulálni.Ez azért jó hír, mert így a kontrollálatlan látogatók kontrollált forrássá válhatnak.
Olyan kulcsszavakra érkeznek a látogatók, amiket előre meghatározol, és ezek vásárlást generálnak.Így váltható ki a fizetett közösségi média hirdetés.
A fizetett hirdetések esetében is meghatározott kulcsszavakra szállítják a látogatókat a platformok. Erre a weboldal optimalizálás is alkalmas akár kezdőként is. Így kiválhatóak az évről-évre dráguló fizetett AdWords és Facebook hirdetések.
Gondoljuk csak meg, hogy mennyit költ egy cég fizetett hirdetésekre általában. A weboldal helyezése csak addig biztosított amíg a számlánk ki van fizetve.
Ezzel szemben a keresőoptimalizálás akár kezdő szinten is tartós helyezést tud biztosítani.Igaz lassabban lesznek látható eredmények de tartósak is maradnak.– A SEO így válik az online marketing megtérülő eszközévé.
Keresőoptimalizálás kezdőknek 3 eleme
1, technikai optimalizálás / SEO
Elsődleges kulcsszó (primary keyword) kiválasztása
Az elsődleges kulcsszó kiválasztása alapvető fontossággal bír. Ez határozza meg a keresőrobotok számára, mi a honlap tartalma.Válasszunk 2-3 olyan nagyobb keresetstégű kulcsszót, amelyik jellemzően leírja a honlap tartalmát.
Olyan szavakat keressünk mellyel be tudnánk mutatni egy idegennek a cégünk, honlapunk tevékenységét röviden.Ezek a szavak csak és kizárólag a főoldali kulcsszavakra vonatkoznak. Az aloldalaknál tartsuk be az egy kulcsszó egy téma egy aloldal szabályt.
A kulcsszó elemzés,kutatásról bővebben egy másik cikkemben olvashatsz.
Ennek legfontosabb mozzanata,hogy válasszuk ki a megfelelő szavakat.
Majd rangsoroljuk azokat a havi keresési találatok alapján.Ezután válasszuk ki a legkisebb keresésű szót.Majd adjunk megfelelő és minőségű tartalmat ezzel a kulcsszóval az aloldalunknak a keresőoptimalizálás kezdőknek tanultak alapján.
Az oldal címe (title)
Az on- site (szájt) SEO legfontosabb része. Jelzi a Google számára az oldal tartalmát és a látogatók is ezt látják meg először a találati listában. Kék színnel látható vagy ha már kattintottunk régebben az oldalra, lilás színű.
Főbb ismerve:
- a honlap motorokban: Title, SEO title, SEO cím néven található
- felépítése: alap és utótag ( ajánlott a márkanév)
- hossza max. 55-70 karakter lehet
- kulcsszó mindenképpen szerepeljen benne, ragozatlan alakban
- Google számára az egyik legfontosabb jel az oldal tartalmáról
- a látogatók ezzel találkoznak legelőször, itt döntenek, kattintanak-e
- általában a honlap motor képzi
- figyelem felkeltő legyen, ígérjen megoldást a problémára, ébresszen vágyat a kattintásra
- egyedi legyen
- titkok számok alkalmazása előnyös
Meta leírás
A Google a meta leírást használja az oldal leírására. Ez a címsor alatti szürke rész.A kulcsszó, amire a felhasználó rákeresett, automatikusan ki van vastagítva. Ezáltal nem csak a helyezésre, de a kattintásokra is hatással lesz.
Főbb ismerve

- Honlapon: Meta leírás, Meta Description, Description, Leírás, SEO leírás
- A látogató ez alapján hozza meg döntését, kire kattint a keresőben
- Kulcsszó szerepeljen benne
- Figyelemfelkeltő legyen, cselevésre ösztönző
- Egyedi legyen
- A robotoknak foglalja össze mi a honlap tartalma
- Reklám szöveg legyen
- Min. 100 – 110 karakter
- Hossza: Max. 156 karakter (141 dátum esetén)
Az oldal URL-je
Az egyik legfontosabb szempont, hogy az URL legyen beszédes.Információt adsz a keresőrobotoknak, pontosan hol található a cikk, és a látogatók is pontos képet kapnak róla. Könnyen megjegyezhető, ha a későbbiekben újra visszatérnének ide ellenben a rosszul beállított URL- lel.
Főbb ismérvei
- Kulcsszó szerepeljen benne
- Szóköz helyén “-” karakter
- Lehetőleg rövid legyen
- Angol ABC karaktereit használja
Breadcrumb – Morzsa menü
A morzsa menü hasonló elven működik, de ez már kifejezetten az oldalon történő navigációt szolgálja. Ez gyakorlatilag kisebb linkeket jelent, amelyek azért találhatóak meg, hogy a látogatók pontosan tudják, melyik aloldalon járnak.
2, On page on site seo
Kereső optimalizált tartalom
Általánosságban elmondható, hogy mind a keresőrobot, mind a látogatók a folyamatosan frissülő, releváns oldalakat részesítik előnyben.
Figyelj arra, hogy a látogató pontosan azt találja az oldalon, amire a kereséskor kattintott. Legyen megoldás a problémájára, adjon választ a keresésére.
A tartalmat ezen felül további részekre lehet bontani a keresőoptimalizálás során.
Kulcsszavak
Minden aloldal elkészítésekor válaszd ki a kulcsszót, amire az oldal készül. Egy aloldal egy kulcsszó, tehát minden további aloldal más kulcsszó. Ugyanarra a kulcsszóra ne hozz létre további aloldalakat.
Egy alapos kulcsszó elemzés és kutatás elvégzésével több száz kulcsszót találhatsz, amelyekre további jó helyezéseket érhetsz el. Ezekben a cikkekben olvashatsz arról, mi a szerepük, hol keresd, hogyan használd őket.
Óvakodj a kulcsszó halmozástól, a tartalom legyen természetes, a látogatóknak szóljon, ne a keresőrobotoknak. Használj bátran szinonimákat, a robotok ma már megértik használatukat.
A tartalmi hierarchia
HTML elemek vagyis a headingek használata, h1, h2, h3 kiemelések. Ezek az elemek könnyen átláthatóvá teszik az oldalt. Olyan tartalom jegyzék féle az aloldal tartalmáról.
Az emberek a neten szkennelve olvasnak. Így ezek a headingek használatával a látogató könnyebben átlátja a főbb részeket. További segítséget ad a bekezdések, felsorolások, félkövér vagy dőlt betűk használata.
Ez jelzi a fontosságot a keresőrobotok és a látogatók számára egyaránt.
Amire oda kell figyelni a H elemek szerkesztésekor
- a tartalom legyen összhangban a kereséssel
- a bekezdések legyenek rövidek, jól átláthatóak, 3-4 sorból álljanak
- minden oldalon csak egy h1 szerepelhet
Belső linkek
A belső linkekkel az oldalon belüli további információ nyújtás a cél. Ezzel szintén segítve a látogatót további aloldalra navigáljuk, így az oldalon eltöltött időt is növelhetjük.
A belső linkekkel erősítjük is egyben a hivatkozott aloldalt. Figyelj arra, hogy a hivatkozás horgonyszöveg ne kizárólag kulcsszavakra történjen. Legyen ez is beszédes a látogató számára. kerüld a „katt ide” és hasonló nem releváns horgonyszöveget.
Kifelé mutató linkek
Sokan nem használják, pedig ez is egy fontos része a keresőoptimalizálás folyamatának. Segítjük a látogatót további webhelyekre eljutni ha a mi honlapunkon már nem tud elég információt adni.
Könnyen megesik, hogy ebből mi is profitálhatunk, sok esetben a hivatkozott weboldal visszalinkel, ha releváns találatként érdekes lehet honlapunk.
Képek
A képek optimalizálására szintén nagy szükség van. A keresőrobotok nem látják mi van a képeken, így szükséges megadni számukra. Ezt a title és az alt tag kitöltésével lehetséges.
A title könnyen észrevehető, a kurzort a képre irányítva már is megjelenik a szöveg. Az alt tag kitöltése ennél nehezebb, mert nem látható. Ezt a HTML kódban tudjuk kitölteni.Itt is figyelj a képek elnevezésére, feltöltéskor adj kulcsszavas nevet a képnek.
3, Off page off site seo
A honlapunkat érő külső hatások összessége. Ezekre lehetünk a legnehezebben szert, de ez sem lehetetlen, ha a honlap értékes tartalmat ad mások számára.
- mi a hivatkozás szövege ezeknél a linkeknél?
- weboldalak linkjei, mennyi mutat a honlapunkra? (backlink)
- milyen hiteles értékkel bírnak ezek a linkek?
A Google rangsorolási algoritmusa jelentős súllyal veszi számításba a rangsorolásnál, hogy egy honlapra hány link mutat, azok hol helyezkednek el, és milyen minőségűek.
A PageRank 2016-os megszűnése óta a domain authority és page authority vette át a szerepet.Hogy mit jelentenek a Wikipédia oldalán elolvashatod. Meg kell említeni a közösségi média egyre erősebb szerepét is, hiszen egyre nagyobb figyelmet szentel a Google is nekik.
A lájkolások, megosztások sokaságát figyelemmel kísérik a keresőrobotok és a nagyobb jelenlét a közösségi médiában további látogató szerzésre is kiválóak.
Összefoglalva, keresőoptimalizálás kezdőknek
ezekre figyelj kezdő szinten a tartalomírás alatt:
- Tartalom hossza: Írj legalább olyan hosszú tartalmat mint a konkurencia, de az a legjobb ha eléred a 2000+ szót!
Keresőoptimalizálás kezdőknek cikk elolvasása után könnyebben fog menni 2000 szó körüli szöveg írása.Az emberek megoldást, egyértelmű és határozott véleményt várnak.Nem várnak bizonytalanságot. - Tartalom minősége:Járd körbe a témát. Mutasd be a terméked, szolgáltatásod, híreket több forrásból írj összegezve. Szükséges a minőségi tartalom!
- Kulcsszavak:Annyi kulcsszót használj, ami nem rontja az olvashatóságot. A kulcsszó legyen benne az első bekezdésben. Soha ne lépd át a 100 szóra vetített 3%-os kulcsszó mennyiséget! (szegmensenként változhat)
- Szinonimák:Használd a kulcsszó szinonimáit és azokat a szavakat, amik a kulcsszó környezetében előfordulhatnak
- Címsorok: használj címeket és alcímeket 2-3-4 bekezdésenként. Tagold a szöveget. A weben az emberek nem úgy olvasnak, mint a könyvek esetében. Szkennelik a szöveget. Az internetre írt szövegeknél ügyelni kell a tagoltságára
Kiindulásnak és alap szinten elég itt leellenőrizni a weboldalaink technikai tényezőit. Itt javaslatokat is tesznek a hibajavításra. Az első a weboldal sebesség mérési tesztje, a másik a mobilbarát teszt:
3 program a keresőoptimalizálás kezdőknek
Az interneten ma már számtalan vállalkozás célja a jó helyek elfoglalása, hiszen a felhasználók az első találati oldalról választanak és már csak nagyon kis részük nézi meg a második találati oldalt is.
így a verseny óriási ezekért a helyekért. A nagyobb látogatottság megszerzése, a látogatók elkötelezése a cégnek nagyobb eladást, profitot eredményez.
A jó hírem számodra az, hogy senki sincs az első 10 helyre „bebetonozva”, így számodra is elérhető ez a cél, akár egy kezdőknek keresőoptimalizálás tudással készült honlappal.

Lejjebb találsz két linket melyekkel könnyedén ellenőrizheted a weboldalad.
Az egyikkel ellenőrizheted a weboldalad betöltési és válaszadási sebességét. Ez a sebesség nagyon fontos lehet a weboldalad rangsorolásánál.A másikkal pedig meg tudod nézni, hogy a honlapod mobil barát -e.
Bár van egy egyszerűbb teszt is. Az egérrel megfogod a weboldal szélét a böngésződben és lassan kicsinyíted a látható felületet.Így akár lehúzhatod mobil szélességűre a képernyődet.Amennyiben minden megfelelő arányban változik akkor kimondhatjuk, hogy a honlapod mobil barát.
Tudomásul kell venni, hogy a vásárlók vagy látogatók nagy százaléka nem asztali gépről használja a netet.Ezt le tudod ellenőrizni a Google search console oldalán.
- https://search.google.com/test/mobile-friendly
- https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu
Az Xcode nevű programmal is könnyedén le tudod ellenőrizni ezt a tulajdonságát a weboldaladnak. A programon belül ki tudod választani a neked megfelelő méretű képernyőt.
Minimum 10 féle eszközön tudod élőben megnézni a honlapodat.Tehát a program elindulása után válaszd ki az open developer tool menüt. Ezután klikk a simulator menüpontra. Ezután csak beírod a honlapod címét és meglátod, hogy néz ki a weboldalad egy másik eszközön.

Jó tanácsok kezdőknek keresőoptimalizálás terén
- PPC alapú hirdetéseknél (AdWords) gyors helyezés elérés következik be (azonnal megjelenik). Kampány lejárat vagy megszüntetés után azonnal el is veszítjük az addigi előkelő helyezést.
- Keresőoptimalizálás kezdőknek cikk segítségével elért eredmények lassabban érnek be. Akár 2-12 hónapot is igénybe vehet ( ez függ a konkurencia mennyiségétől, a kulcsszavak erősségétől), viszont tartós helyezést érhetünk el vele.
Mit ne csinálj mint kezdő keresőoptimalizáló
- ne akarj minden gondolatot 1 cikkben átadni
- kerüld a szezonalitást
- ne kizárólag rólad szóljon a cikk
- ne kalandozz el a választott témától
Egyéb keresőoptimalizálási összefüggések
- sokkal jobb pl 10 link 10 különböző weboldalról mint 10 link egy weboldalról
- az a domain, amelyen a te oldalad él, sokkal fontosabb, mint maga a weboldal
- linkek számának növelése növelheti más aloldalak besorolását a Google szemében
- minimum 1 kép használata kötelező. Sok kép használata nem egyenlő az előrébb rangsorolással
- jó minőségű erős linkek darabszáma nagy mértékben segíthet a rangsorolásban.