Keresőoptimalizálás lépései

keresőoptimalizálás lépései

Valódi eredményt akarsz elérni a honlapoddal? Akkor nem kell más tenned mint elolvasni és követni a cikkemben leírtakat. Majd ügyelni rá, hogy a keresőoptimalizálás lépései megfelelő sorrendben be legyenek tartva.Nyolc lépésről fogsz részletesen olvasni a következőkben. Melyeket betartva lassan de biztosan előrébb juthatsz a találati listákon.

Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:

Keresőoptimalizálás lépései, a nulladik lépés

Első fontos nulladik lépés a keresőoptimalizálásban az a stratégia.
Kell, hogy legyen egy SEO stratégiád, mielőtt bármit is csinálnál a honlapodon.A stratégiát nagy odafigyeléssel megfontoltsággal kell létrehozni. Az egyszerű stratégia is jobb annál mintha egyáltalán nem lenne.

Nyugodtan ülj le és tervezd meg, hogy honnan hova akarsz eljutni. Gondold végig, hogy pontosabban hol van a weboldalad. Mennyi időre van szükség hozzá és milyen lépések kellenek a célod végrehajtásához.

Ha webáruházad van akkor a long tail seo miatt kicsit más stratégiát kell alkalmazni. Erről egy másik cikkemben olvashatsz bővebben.

Tehát ez a nulladik lépés a továbbiakban bemutatom a maradék 7 lépést a jó keresőoptimalizáláshoz.

A keresőoptimalizálás konkrét lépései

1, kulcsszó kutatás, kulcsszó elemzés

Főoldali kulcsszó
Talán a stratégia megalkotásában is segít, ha megnézzük a keresőoptimalizálás lépéseit.Megtalálni a főoldali kulcsszavakat. Ez nem olyan egyszerű mint ahogyan hangzik. Próbálj olyan 2-3 kulcsszót találni amivel be tudnád mutatni egy idegennek a honlapod vagy céged működését.

Egyéb kulcsszavak

Próbálj olyan kulcsszavakat találni melyek sok látogatót hoznak a honlapodra és stratégia mentén erősítik a főoldali, nehéz kulcsszavaidat. Itt is van az első példa miért olyan fontos a jó stratégia. Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.

Egy honlap egészére igaz, hogy kapcsolódó cikkekkel, releváns kulcsszóra megjelenő tartalommal körbe kell lőni a megcélzott témát. Ez ugyan úgy igaz egy kisebb témára is.

Keresőoptimalizálás lépései 4 kulcsszóval

4 -féle kulcsszót különböztethetsz meg

  • blogbejegyzés jellegű
    Ezzel a típusú kulcsszóval információt, leírásokat keres az ügyfél
  • termék vagy szolgáltatás jellegű
    az ügyfeled nem akar keresgélni egyből a termék oldalra kell irányítani őt
  • kategória vagy gyűjtő jellegű
    olyan kulcsszavak amelyek nem egy hanem több aloldalt mutatnak be
  • főoldali kulcsszó
    Az előző fejezetben említett szabályokat kell betartani

Keresőoptimalizálás On-site lépései

Honlap tartamának beállításai

A Google tehát a keresési eredményekben előre hozza azokat az oldalakat, amelyeket korábban meglátogattál, és amelyek földrajzilag „közelebb” vannak hozzád.

A Google ugyanis – jogosan – úgy gondolja, hogy ezek számodra fontos oldalak. Vagyis a Google mindenki számára személyre szabott találati listákat hoz létre. Erre is érdemes oda figyelni a keresőoptimalizált tartalom létrehozásánál.
Honlap tartalmának keresőoptimalizálás alapjairól olvashatsz a másik cikkemben.

Kereső optimalizált tartalom

Általánosságban elmondható, hogy mind a keresőrobot, mind a látogatók a folyamatosan frissülő, releváns oldalakat részesítik előnyben. Figyelj arra, hogy a látogató pontosan azt találja az oldalon, amire a kereséskor kattintott. Legyen megoldás a problémájára, adjon választ a keresésére.

Ehhez ugye elengedhetetlen, hogy első lépésben meglegyenek a kulcsszavak különben mihez és mit is állítanánk be pontosan?
Tehát nagyon fontos a jó tartalom. Ehhez sajnos nem sajnos cikket kell írni. Mégpedig a terv szerint.

Cikk írása

Hetente legalább egy cikket meg kell írni jó minőségben és közzé kell tenni. Ehhez semmi másra nincs szükséged csak arra, hogy kitartó legyél a szövegírásban. Járd körbe a témát. Olvass utána. Adjál többet mint a konkurens weboldalak.
A tartalom és szövegírás főbb lépései

  • tartalom
  • kulcsszavak
  • hierarchia
  • belső link
  • külső link
  • képek használata
  • hibák

tartalom

  • keresőoptimalizált tartalom megírása a szabályok betartásával.
  • meta leírás, title címek pontos meghatározása

kulcsszavak

  • kulcsszavak megtalálása Ketté választani főoldali és egyéb kulcsszavakra. Ezen szavak használata a terv szerint.

hierarchia

  • alcímek és címek használata
  • H1- H4 kategóriák pontos használata

belső linkek

  • törekedni arra, hogy minél több belső linked legyen az oldaladon
  • ha egy témára különböző kifejezéssel is tudsz linket készíteni tedd meg

külső linkek

  • elérni minél hamarabb, hogy külső oldalak hivatkozzanak rád megfelelő horgonyszöveggel.

képek
Megfelelően alkalmazni a keresőoptimalizálás lépéseit. Melyek nagy vonalakban:

  • alt tagek használata
  • képaláírások megléte, használata
  • jó minőségű jogtiszta képek használata
  • saját vagy ügyfeled által készített képek mindig nagyon hasznosak
  • felbontás és a betöltési sebesség arányának megőrzése
  • A lényeg az, hogy hogyan tudod a szöveget érthetőbbé tenni egy képpel.

hibák
Előforduló hibák a tartalom létrehozásánál.

  • nem megfelelő kulcsszavak használata
  • nem megfelelő darabszámú kulcsszó használata egy oldalon belül
  • title, meta leírás szabályainak be nem tartása
  • nem a látogatónak írsz
  • elkalandozol a szövegírásban
  • szezonalitás használata

Keresőoptimalizálás lépései 4: Alapvető linképítés

Egyszerűen el kell érni, hogy legalább legyenek olyan linkek a honlapodon, amik a kereső számára láthatóvá teszik, és kihangsúlyozzák az eddig beállított lépéseket.
Ezt akár Keresőoptimalizálás lépései 5: Kulcsszóra optimalizált cikkek

Sokan úgy gondolják, hogy ha elkezdenek mindenféle cikkeket írni a honlapjukra, akkor az már önmagában is meghozza a sikert. Pedig ez nagyon nem így van. A keresőoptimalizált szövegírásnak megvan a maga tudománya. Ez már régen nem abból áll, hogy írjam bele jó sokszor a kulcsszót a szövegbe.

Hová kellenek a szövegek?

Webáruházakba szövegek kerülhetnek a termékkategóriákba, magukhoz a termékekhez. Céges weboldal esetén a cég szolgáltatásinak részletes leírását érdemes a kulcsszavak alapján elvégezni és menüpontok alá rendezni. Javaslom egy szakmai blogot indítani.

Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat, termékleírásokat készíteni.

Egy szakmai blogot indítani amelyben folyamatosan tudsz cikkeket írni azokról a témákról amelyekkel az emberek a termékeidet keresik. A témák alatt a kulcsszó elemzés vagy kutatás folyamán talált szavakra gondolok.

Keresőoptimalizált szövegírás helyes sorrendje

  • kulcsszó kiválasztása
  • tartalom gyűjtése, vázlat készítés
  • szöveg megírása
  • szöveg finomítása a keresőhöz
  • utómunkálatok

Gyűjtő oldalak és a keresőoptimalizálás lépései

Ezeknek megvan a maguk funkciója, és a rendbetételük egy fontos pont a keresőoptimalizálás lépései között. De ez egy haladóbb szintű technika, addig ne foglalkozz vele, amíg nem jutsz el idáig.
A gyűjtő oldalakat hívhatják még

  • kategória-oldalak
  • címke-oldalak
  • vagy akár más néven is, attól függően, hogy milyen honlap motort használsz

Webáruházaknak számára nagyon fontos az 6. lépés. A gyűjtő-, vagyis kategória oldalak megfelelő használata.
Nem véletlenül az 6. pontnál járunk a keresőoptimalizálás lépéseiből, ennek itt van a helye, nem korábban. Vagyis nincs értelme a gyűjtő oldalak beállításával foglalkozni, amíg nincs meg az első öt lépés.
Vagy nincs

  • stratégiád
  • nincs beállítva a honlapod
  • nincsen elegendő tartalmad, amit van értelme „gyűjteni”.

A következő fejezetben az utolsó előtti lépésről olvashatsz mely a prémium linképítés.

keresőoptimalizálás lépései
keresőoptimalizálás lépései

Keresőoptimalizálás és a prémium linképítés lépései

A Google keresőoptimalizálás lépései közül a költségek legnagyobb része a prémium linképítésre megy el. A linkek fontos szerepet játszanak a jó Google helyezés elérésében.

Sokan szeretnék a prémium linképítés költségét megspórolni azzal, hogy saját maguk építenek linkeket. Esetleg olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendelnek. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon. Könnyen elérheted vele, hogy a webáruházad a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról.

Sajnos ez elég gyakran előforduló jelenség.

A linképítés havi ciklusokban folyik. Minden hónapban meg kell adni a linképítő cégnek, hogy

  • milyen kulcsszavakra írjanak cikkeket
  • a honlapod melyik aloldalát linkeljék be a cikkekből
  • melyik kulcsszóra hány darab linket készítsen

Arra kell figyelni, hogy 1000-2000 szavas egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a webáruházadat előre szeretnéd juttatni.

Mikor a havi linképítés elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalad Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ).

Jelen pillanatban a profi linképítés, vagy más néven magas PageRank értékű linkek az egyetlen megoldás arra az esetre, ha már minden eddigi lépést kihasználtál.A Wikipédia oldalán megtalálod a részleteket.

Bárki bármit mond, jelenleg a linkeknek nagyon komoly szerepük van a Google helyezések rangsorolásánál. Ha jó linkjeid vannak, erős és témába vágó oldalakról, akkor a konkurencia nem tud megelőzni.

Keresőoptimalizálás lépései közül az utolsó:versenytárs elemzés

Ezt azért tettem keresőoptimalizálás lépései végére mert ez egy külön tudomány.

Ki a versenytárs?

Mindenki versenytársad, aki egy adott kulcsszóra előtted van. Azok a legerősebb konkurensek, akik a Google első tíz helyezését foglalják el.
versenytárs elemzés
A versenytárs elemzés egy speciális szoftverrel történik (TF-IDF elemzés). A szoftver begyűjtik azoknak a honlapoknak a tartalmát, akik egy neked fontos kulcsszóra a Google első 10 helyezését foglalják el.

Ezután kielemzi majd konkrét javaslatokat ad. Mit hogyan módosíts a honlapodon a konkurencia elemzés figyelembe vételével.

Versenytárs elemzés egyszerű módja ha első lépés ként beírod a kulcsszavaidat a keresőbe.

Utána megnézed, hogy milyen kulcsszavakra jönnek fel ezek a találatok
Itt észre kell venned, hogy kategória vagy gyűjtő kulcsszavakra jönnek – e fel ezek az oldalak.
Vagy esetleg termék vagy szolgáltatás kulcsszóra.
Vagy esetleg blogbejegyzés jellegű kulcsszóra.

Mikorra hoznak eredmény a keresőoptimalizálás lépései?

A keresőoptimalizálás eredménye sok mindentől függ. Például, hogy milyen régi a weboldalad. Történt e már bármilyen keresőoptimalizálás az oldalon és hogy mekkora a verseny az adott ágazatban.

Általánosságban mégis elmondható, hogy 6-12 hónap alatt már nagyon komoly eredményeket lehet elérni a megfelelő keresőoptimalizálás lépéseivel.

Hasonló eredményeket lehet elérni az ingyen keresőoptimalizálás lépéseivel Google által.

Összefoglalva mik a keresőoptimalizálás lépései

  • stratégia
    Honnan hova akarsz eljutni

  • on site lépések
    keresőoptimalizált tartalom létrehozása

  • linképítés
    elérni, hogy külső oldalak hivatkozzanak ránk

  • kulcsszóra optimalizált cikkek
    Keresőoptimalizált cikkek tényleges megírása. Az összes eddig tanult keresőoptimalizálás lépései betartásával.

  • gyűjtő oldalak, kategória oldalak
    kategória oldalak megértésének használata

  • prémium linképítés
    fizetett minőségi linkek létrehozása,szerzése

  • versenytárs elemzés
    kik vannak az organikus lista elején