
Valódi eredményt akarsz elérni a honlapoddal? Akkor nem kell más tenned mint elolvasni és követni a cikkemben leírtakat. Majd ügyelni rá, hogy a keresőoptimalizálás lépései megfelelő sorrendben be legyenek tartva.Nyolc lépésről fogsz részletesen olvasni a következőkben. Melyeket betartva lassan de biztosan előrébb juthatsz a találati listákon.
Az alábbi linkekre kattintva az oldal megfelelő fejezetéhez juthatsz:
- kulcsszó kutatás
- on site lépések
- linképítés
- keresőoptimalizált cikkek
- kategória oldalak
- prémium linképítés
- versenytárs elemzés
- eredmények(mikor hoznak eredményt a keresőoptimalizálás lépései)
Keresőoptimalizálás lépései, a nulladik lépés
Első fontos nulladik lépés a keresőoptimalizálásban az a stratégia.
Kell, hogy legyen egy SEO stratégiád, mielőtt bármit is csinálnál a honlapodon.A stratégiát nagy odafigyeléssel megfontoltsággal kell létrehozni. Az egyszerű stratégia is jobb annál mintha egyáltalán nem lenne.
Nyugodtan ülj le és tervezd meg, hogy honnan hova akarsz eljutni. Gondold végig, hogy pontosabban hol van a weboldalad. Mennyi időre van szükség hozzá és milyen lépések kellenek a célod végrehajtásához.
Ha webáruházad van akkor a long tail seo miatt kicsit más stratégiát kell alkalmazni. Erről egy másik cikkemben olvashatsz bővebben.
Tehát ez a nulladik lépés a továbbiakban bemutatom a maradék 7 lépést a jó keresőoptimalizáláshoz.
A keresőoptimalizálás konkrét lépései
1, kulcsszó kutatás, kulcsszó elemzés
Főoldali kulcsszó
Talán a stratégia megalkotásában is segít, ha megnézzük a keresőoptimalizálás lépéseit.Megtalálni a főoldali kulcsszavakat. Ez nem olyan egyszerű mint ahogyan hangzik. Próbálj olyan 2-3 kulcsszót találni amivel be tudnád mutatni egy idegennek a honlapod vagy céged működését.
Egyéb kulcsszavak
Próbálj olyan kulcsszavakat találni melyek sok látogatót hoznak a honlapodra és stratégia mentén erősítik a főoldali, nehéz kulcsszavaidat. Itt is van az első példa miért olyan fontos a jó stratégia. Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.
Egy honlap egészére igaz, hogy kapcsolódó cikkekkel, releváns kulcsszóra megjelenő tartalommal körbe kell lőni a megcélzott témát. Ez ugyan úgy igaz egy kisebb témára is.
Keresőoptimalizálás lépései 4 kulcsszóval
4 -féle kulcsszót különböztethetsz meg
- blogbejegyzés jellegű
Ezzel a típusú kulcsszóval információt, leírásokat keres az ügyfél - termék vagy szolgáltatás jellegű
az ügyfeled nem akar keresgélni egyből a termék oldalra kell irányítani őt - kategória vagy gyűjtő jellegű
olyan kulcsszavak amelyek nem egy hanem több aloldalt mutatnak be - főoldali kulcsszó
Az előző fejezetben említett szabályokat kell betartani
Keresőoptimalizálás On-site lépései
Honlap tartamának beállításai
A Google tehát a keresési eredményekben előre hozza azokat az oldalakat, amelyeket korábban meglátogattál, és amelyek földrajzilag „közelebb” vannak hozzád.
A Google ugyanis – jogosan – úgy gondolja, hogy ezek számodra fontos oldalak. Vagyis a Google mindenki számára személyre szabott találati listákat hoz létre. Erre is érdemes oda figyelni a keresőoptimalizált tartalom létrehozásánál.
Honlap tartalmának keresőoptimalizálás alapjairól olvashatsz a másik cikkemben.
Kereső optimalizált tartalom
Általánosságban elmondható, hogy mind a keresőrobot, mind a látogatók a folyamatosan frissülő, releváns oldalakat részesítik előnyben. Figyelj arra, hogy a látogató pontosan azt találja az oldalon, amire a kereséskor kattintott. Legyen megoldás a problémájára, adjon választ a keresésére.
Ehhez ugye elengedhetetlen, hogy első lépésben meglegyenek a kulcsszavak különben mihez és mit is állítanánk be pontosan?
Tehát nagyon fontos a jó tartalom. Ehhez sajnos nem sajnos cikket kell írni. Mégpedig a terv szerint.
Cikk írása
Hetente legalább egy cikket meg kell írni jó minőségben és közzé kell tenni. Ehhez semmi másra nincs szükséged csak arra, hogy kitartó legyél a szövegírásban. Járd körbe a témát. Olvass utána. Adjál többet mint a konkurens weboldalak.
A tartalom és szövegírás főbb lépései
- tartalom
- kulcsszavak
- hierarchia
- belső link
- külső link
- képek használata
- hibák
tartalom
- keresőoptimalizált tartalom megírása a szabályok betartásával.
- meta leírás, title címek pontos meghatározása
kulcsszavak
- kulcsszavak megtalálása Ketté választani főoldali és egyéb kulcsszavakra. Ezen szavak használata a terv szerint.
hierarchia
- alcímek és címek használata
- H1- H4 kategóriák pontos használata
belső linkek
- törekedni arra, hogy minél több belső linked legyen az oldaladon
- ha egy témára különböző kifejezéssel is tudsz linket készíteni tedd meg
külső linkek
- elérni minél hamarabb, hogy külső oldalak hivatkozzanak rád megfelelő horgonyszöveggel.
képek
Megfelelően alkalmazni a keresőoptimalizálás lépéseit. Melyek nagy vonalakban:
- alt tagek használata
- képaláírások megléte, használata
- jó minőségű jogtiszta képek használata
- saját vagy ügyfeled által készített képek mindig nagyon hasznosak
- felbontás és a betöltési sebesség arányának megőrzése
- A lényeg az, hogy hogyan tudod a szöveget érthetőbbé tenni egy képpel.
hibák
Előforduló hibák a tartalom létrehozásánál.
- nem megfelelő kulcsszavak használata
- nem megfelelő darabszámú kulcsszó használata egy oldalon belül
- title, meta leírás szabályainak be nem tartása
- nem a látogatónak írsz
- elkalandozol a szövegírásban
- szezonalitás használata
Keresőoptimalizálás lépései 4: Alapvető linképítés
Egyszerűen el kell érni, hogy legalább legyenek olyan linkek a honlapodon, amik a kereső számára láthatóvá teszik, és kihangsúlyozzák az eddig beállított lépéseket. Sokan úgy gondolják, hogy ha elkezdenek mindenféle cikkeket írni a honlapjukra, akkor az már önmagában is meghozza a sikert. Pedig ez nagyon nem így van. A keresőoptimalizált szövegírásnak megvan a maga tudománya. Ez már régen nem abból áll, hogy írjam bele jó sokszor a kulcsszót a szövegbe. Keresőoptimalizált szövegírás helyes sorrendje Ezeknek megvan a maguk funkciója, és a rendbetételük egy fontos pont a keresőoptimalizálás lépései között. De ez egy haladóbb szintű technika, addig ne foglalkozz vele, amíg nem jutsz el idáig. Webáruházaknak számára nagyon fontos az 6. lépés. A gyűjtő-, vagyis kategória oldalak megfelelő használata. A következő fejezetben az utolsó előtti lépésről olvashatsz mely a prémium linképítés. A Google keresőoptimalizálás lépései közül a költségek legnagyobb része a prémium linképítésre megy el. A linkek fontos szerepet játszanak a jó Google helyezés elérésében. Arra kell figyelni, hogy 1000-2000 szavas egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a webáruházadat előre szeretnéd juttatni. Ezt azért tettem keresőoptimalizálás lépései végére mert ez egy külön tudomány. Utána megnézed, hogy milyen kulcsszavakra jönnek fel ezek a találatok A keresőoptimalizálás eredménye sok mindentől függ. Például, hogy milyen régi a weboldalad. Történt e már bármilyen keresőoptimalizálás az oldalon és hogy mekkora a verseny az adott ágazatban.
Ezt akár Keresőoptimalizálás lépései 5: Kulcsszóra optimalizált cikkek
Hová kellenek a szövegek?
Webáruházakba szövegek kerülhetnek a termékkategóriákba, magukhoz a termékekhez. Céges weboldal esetén a cég szolgáltatásinak részletes leírását érdemes a kulcsszavak alapján elvégezni és menüpontok alá rendezni. Javaslom egy szakmai blogot indítani.
Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat, termékleírásokat készíteni.
Egy szakmai blogot indítani amelyben folyamatosan tudsz cikkeket írni azokról a témákról amelyekkel az emberek a termékeidet keresik. A témák alatt a kulcsszó elemzés vagy kutatás folyamán talált szavakra gondolok.Gyűjtő oldalak és a keresőoptimalizálás lépései
A gyűjtő oldalakat hívhatják még
Nem véletlenül az 6. pontnál járunk a keresőoptimalizálás lépéseiből, ennek itt van a helye, nem korábban. Vagyis nincs értelme a gyűjtő oldalak beállításával foglalkozni, amíg nincs meg az első öt lépés.
Vagy nincsKeresőoptimalizálás és a prémium linképítés lépései
Sokan szeretnék a prémium linképítés költségét megspórolni azzal, hogy saját maguk építenek linkeket. Esetleg olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendelnek. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon. Könnyen elérheted vele, hogy a webáruházad a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról.
Sajnos ez elég gyakran előforduló jelenség.
A linképítés havi ciklusokban folyik. Minden hónapban meg kell adni a linképítő cégnek, hogy
Mikor a havi linképítés elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalad Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ).
Jelen pillanatban a profi linképítés, vagy más néven magas PageRank értékű linkek az egyetlen megoldás arra az esetre, ha már minden eddigi lépést kihasználtál.A Wikipédia oldalán megtalálod a részleteket.
Bárki bármit mond, jelenleg a linkeknek nagyon komoly szerepük van a Google helyezések rangsorolásánál. Ha jó linkjeid vannak, erős és témába vágó oldalakról, akkor a konkurencia nem tud megelőzni.Keresőoptimalizálás lépései közül az utolsó:versenytárs elemzés
Ki a versenytárs?
Mindenki versenytársad, aki egy adott kulcsszóra előtted van. Azok a legerősebb konkurensek, akik a Google első tíz helyezését foglalják el.
A versenytárs elemzés egy speciális szoftverrel történik (TF-IDF elemzés). A szoftver begyűjtik azoknak a honlapoknak a tartalmát, akik egy neked fontos kulcsszóra a Google első 10 helyezését foglalják el.
Ezután kielemzi majd konkrét javaslatokat ad. Mit hogyan módosíts a honlapodon a konkurencia elemzés figyelembe vételével.
Versenytárs elemzés egyszerű módja ha első lépés ként beírod a kulcsszavaidat a keresőbe.
Itt észre kell venned, hogy kategória vagy gyűjtő kulcsszavakra jönnek – e fel ezek az oldalak.
Vagy esetleg termék vagy szolgáltatás kulcsszóra.
Vagy esetleg blogbejegyzés jellegű kulcsszóra.Mikorra hoznak eredmény a keresőoptimalizálás lépései?
Általánosságban mégis elmondható, hogy 6-12 hónap alatt már nagyon komoly eredményeket lehet elérni a megfelelő keresőoptimalizálás lépéseivel.
Hasonló eredményeket lehet elérni az ingyen keresőoptimalizálás lépéseivel Google által.Összefoglalva mik a keresőoptimalizálás lépései
Honnan hova akarsz eljutni
keresőoptimalizált tartalom létrehozása
elérni, hogy külső oldalak hivatkozzanak ránk
Keresőoptimalizált cikkek tényleges megírása. Az összes eddig tanult keresőoptimalizálás lépései betartásával.
kategória oldalak megértésének használata
fizetett minőségi linkek létrehozása,szerzése
kik vannak az organikus lista elején