
A kulcsszó optimalizálás a keresőoptimalizálásnak és az online marketingnek az a része, amikor megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikkel minél több és minél relevánsabb látogató hozható weboldalunkra.
Magyarul nemigen érdemes 3 szónál hosszabb kulcsszó elemzés vagy megcélzására bármennyi energiát is fordítani.
A kevesebb kulcsszó miatt nálunk kevesebb olyan kulcsszó lelhető fel, amelynél egy induló weboldal esetében az eredmény gyors és hatékony lehet a kulcsszó elemzés folyamán.
A következő fejezetben részletesen olvashatsz a kulcsszó elemzés lépéseiről.
Kulcsszó optimalizálás lépései
Ahhoz, hogy a kulcsszó kutatásod hatékony legyen, az alábbi lépéseket tartsd be:
-
Írd össze a kulcsszó ötleteidet.
-
Használj egy jó kulcsszó választó eszközt.
-
Teszteld a kulcsszavakat.
-
Finomítsd az eredményeket.
-
Folytasd folyamatosan ezeket a lépéseket
-
+ 1 konkurencia elemzés
A kulcsszó optimalizálás 2 legegyszerűbb eszközéről olvashatsz a következő fejezetben.
Kulcsszó optimalizálás eszközei

Írd össze a kulcsszó ötleteidet
Ez a legelső lépés. Írd össze azokat a szavakat és kifejezéseket, amik neked elsőre eszedbe jutnak. Amikkel te keresnél a saját honlapodra, szolgáltatásodra, termékeidre.
Ezzel a technikával a közösségi média kulcsszavaidat is rendbe tudod rakni. Részletesen a másik cikkemben olvashatsz róla.
Főoldali kulcsszó
Olyan szavakkal kezd(2-3db) amivel egy idegennek be tudnád mutatni a weboldalad vagy cégedet. Ezek a kulcsszó optimalizálásnál talált szavak lehetnek a főoldalad kulcsszavaid.
Utána ne állj meg két-három kulcsszónál hanem írj le mindent, ami eszedbe jut. Az eredményes kulcsszó optimalizálás egyik legfontosabb pontja ez.
Írj le olyanokat is, amikkel talán nem váltod meg a világot, legfeljebb napi néhány látogatót szerzünk.
Találj meg minden kifejezést, amivel a termékeidet, szolgáltatásaidat keresik. Azokat is vedd figyelembe amire havi 10 – 20 keresés van.Az általános és mindenki által hajtott erős kulcsszavak helyett jobban optimalizálhatók a ritkábban használt kifejezések.
A cégvezetők általában nem is nézik azokat a kulcsszavakat, amire havi 10-20 keresés van. Azt gondolják, ezekkel nem érdemes foglalkozni. Pedig nagyon is, főleg egy induló honlapnál.
Kulcsszó optimalizálás a gyakorlatban
A következő képen láthatod a SEO honlapom kulcsszó kutatásom eredményét.

A Google által ajánlott szavakat másold be egy Excel táblázatba.Sorold be azokat kategóriák szerint.Válassz olyan kategóriákat amilyet csak akarsz.
Legyen két oszlopod. Az egyik legyen a kulcsszavaknak a másik pedig a havi lekérdezéseknek.
Először írd össze a főoldali kulcsszavaidat. Tudod kb 2-3 db.
Utána írd össze az egy – egy kategóriához tartozó kulcsszavaidat. A kategóriákon belül csökkenő sorrendbe a havi lekérdezések alapján.
Ha ez megvan akkor már csak tartalmat kell írnod ezekre a kulcsszavakra a SEO szabályainak betartásával.
Érdemes a legkisebb havi keresésű kulcsszóval kezdeni a keresőoptimalizált szövegírást. A piramis elv alapján feljebb és feljebb jutni a havi lekérdezések alapján a kulcsszavakkal.
Az, hogy ezt hogy kell csinálni előző cikkemben olvashatod.
A következő fejezet a kulcsszó optimalizálás eszközeiről szól.
Kulcsszó optimalizáló, kulcsszó kutató eszköz
Hogy további kulcsszavakat találj. Angol nyelven rengeteg ilyen érhető el, de magyarul én az ingyenesen használható Google Ads Kulcsszó-tervezőjét ajánlom.
Egyszerűen írd be az ötleteidet, finomítsd a keresést hely és nyelv szerint. Nézd meg, írd össze azokat a javaslatokat, amiket a Google ad.
Ezek közül sok nagyon jó ötlet lesz, remekül használható később. Ami nem tetszik, nem releváns, azt egyszerűen hagyd figyelmen kívül.Csoportosítsd ezeket a kulcsszavakat a szerint, hogy melyikeket tudnád egy menüponton belül elhelyezni.
Nyiss meg egy Google keresőt és írd be egyenként a kulcsszó elemzés során megtalált kulcsszavakat. Az alábbi szempontokat vedd figyelembe:
A keresőben eredményül kapott oldalak arról szóljanak, mint a te honlapod. Nem biztos, hogy a Google és a te leendő ügyfeleid ugyanazt értik egy kulcsszó alatt, mint amit te gondolsz.
Legyenek minél egyszerűbben megcélozhatók. Vagyis ha egy kulcsszóra az első 20 helyen a 20 legerősebb konkurensed jelenik meg akkor nem biztos, hogy ezzel a kulcsszóval kellene kezdeni a kulcsszó optimalizálás folyamatát.
Minden piacon vannak olyan gyengébb kulcsszavak, amik nem fognak hatalmas üzleti eredményt hozni.
De viszont jó lehetőséget nyújtanak arra, hogy észrevétlenül kiépítsd a Google és az olvasók körében a hitelességed.
Minél többen keressék. Az eddigiek figyelembe vételével azért igyekezz olyan kulcsszavak után kutatni, amik minél nagyobb forgalmat hoznak neked.
Két legegyszerűbb kulcsszó kutató eszközről olvashatsz a következő fejezetben.
Két kulcsszó optimalizáló eszköz

Hasonló kulcsszó optimalizáló eszköz a keywortool.io.
Ez a kulcsszó elemző ingyenes verzió használata esetén, leginkább abban fog segíteni, hogy az általunk beírt kulcsszavakat kiegészíti más szavakkal, melyekre keresnek az emberek.
Fizetős verzióban már láthatók a keresési volumenek is.
Übersuggest.io kulcsszó elemző. Ez a kereső hasonló az előzőekhez, hasonló találatokat hoz ki nekünk.
Ennek előnye, hogy itt beállíthatjuk, hogy milyen típusú keresési forrásokat adjon ki. Pl. Web, kép, videó, recept stb.Kulcsszó keresés típus szerint lehetséges.Kulcsszó ötletek ABC sorrendben.
Ekkor az eddig összeírt ötleteinket beírhatjuk a keresőbe és így újabb ötleteket találunk. Az itt talált kulcsszavakat érdemes egy Excel táblázatba kimásolni, hogy válogathassunk közülük a későbbiek során is.

Finomítsd az eredményeket
Miután kiválasztottál és megcéloztál kulcsszavakat, előbb-utóbb látni fogod, hogy mi az, ami neked jól működik, és mi az ami nem.
Ha semmi mást nem csinálsz, csak folyamatosan megpróbálsz a jól működőkhöz hasonló kulcsszavak után kutatni, és azokhoz hasonló tartalmat generálni, akkor garantálom, hogy folyamatosan növekvő látogatottságot tudsz elérni!
Folytasd folyamatosan ezeket a lépéseket
A lényeg az, hogy a honlapod és a piac is fejlődik. Azok a kulcsszavak, amik esetleg ma elő sem jönnek a kulcsszó optimalizálás során lehet hogy egy év múlva rengeteg látogatót fognak hozni. Időnként ismételd meg a kulcsszó elemzést az első lépéstől.Újra összeírva a kulcsszavakat.
Kulcsszó optimalizálás és a konkurencia
A cégvezetők honlapjuk tervezésénél, és a SEO szövegírás folyamán általában a konkurens honlapokat nézik, és onnan próbálnak kulcsszó ötleteket meríteni.
Ha a konkurensek honlapjait figyelve akarsz kulcsszavakat választani, az lesz az eredménye, hogy:
Olyan szakmai kifejezésekre akarsz majd optimalizálni, hirdetni, amire valójában nincs keresés.
Túl általános kulcsszavakra próbálsz előre kerülni, amire túl nagy a verseny. Ha túl általánosnak érzed a kapott kulcsszavakat, add meg az általad forgalmazott termékek kategóriáját.
így olyan kulcsszó ötleteket fogsz kapni, amelyek szorosabban kapcsolódnak az adott témakörhöz.
A legtöbb témakörben több száz kifejezést kapsz eredményül. Komoly fejtörést okoz, hogy ezeket a kulcsszavakat hogyan helyezd el a honlapodon.
Nem mindegy, hogy melyikre írsz először szöveget. Nem mindegy, hogy melyikre kérsz prémium link építést.
A kulcsszavak helytelen használata, egy hibás keresőoptimalizálási stratégia Google büntetést vonhat maga után, amely lenullázza a honlapod helyezését.
A gyakorlatban a kulcsszó optimalizálás csak kiindulópontja egy teljes SEO stratégia részletes kidolgozásának.

Long tail kulcsszó optimalizálás
Meg kell, hogy említsem a kulcsszavak egy másik csoportját amit long tail kulcsszavaknak nevezünk.
A long tail kulcsszavak lényege tehát, hogy erősen célzott kifejezések.
Ezek használatakor az emberek már pontosabban tudják, mit akarnak.
Nem általános kifejezéseket használnak, melyeknél nem lehet meghatározni, hogy információt gyűjtenek vagy már vásárolnának, hanem pontosan megmondják, hogy mit akarnak. Megjelenik tehát egy jól érthető felhasználói szándék, melyet ezáltal könnyebben tudsz kiszolgálni a tartalmaddal.
A long tail kulcsszavaknak kicsit más az optimalizálási technikájuk.Ha kíváncsi vagy rá akkor az előző cikkemben olvashatsz a róla melynek címe long tail seo.