
A következő kérdésekre kapsz választ ebben a cikkben.
Mi a linképítés?
Mitől függnek a prémium linképítés árai?
Milyen típusú linkeket vásárolhatsz?
Miért van szükség prémium linképítésre?
Mennyi linkre van szüksége egy oldalnak?
Milyen elvesztegetett lehetőségek vannak.

A tökéletes link:
- erős és látogatott oldalról származik
- a linket adó oldal témája közel áll a te honlapod (felhozni kívánt kulcsszavad) témájához
- ahonnan kapod a linket az az oldal a te kulcsszavadra SEO – val van megírva
- a horgonyszöveg a te kulcsszavad, amivel linkelve vagy
Mi az a prémium linképítés?
A linképítés linkek szerzésének folyamata. E folyamat során más weboldalakról szerzünk honlapunkra mutató linkeket. A linkek a felhasználók interneten belüli böngészését segítő elemek.
A keresőrobotok részben ezeket a külső forrásra mutató linkeket és a saját oldalon belül elhelyezett hivatkozásokat használják az internet feltérképezése során. A legtöbb keresőmotor (köztük a Google is) jelentős részben épít a linkek jelentette hitelességre és rangsorolási faktorként használja azokat.
A Google ugyanis akkor hozza előrébb a weboldalad a neked fontos kulcsszavakra, ha:
A weboldalon belül minden neked fontos kulcsszóra van legalább egy olyan cikk (SEO szövegírás szabályait betartva), amiben a kulcsszó 8-10-szer szerepel.
Ha hasonló témájú weboldalról belinkelik a te weboldaladon lévő cikket. Az ilyen linkek létrehozását nevezzük prémium linképítésnek.
A következő fejezet a célokról fog szólni.
Mi a prémium linképítés célja?
Linképítés során célunk külső hivatkozások szerzése weboldalunkra, ezzel növelve annak hitelességét, elősegítve a jobb organikus helyezések elérését.
A linképítés mostantól inkább csak közvetve meghatározó tényező. 2016 elején megszűnt a PageRank. Ez így nem igaz, hiszen a PR nem szűnt meg, csupán a nyilvános adatokat vezette ki a Google.
A keresőóriás használja tovább a PR mutatót, ám az önmagában már nem nyom annyit a latban, mint a kezdeti időkben. A linkek esetében is az a helyzet, hogy a linkek mellett a hozzájuk kapcsolódó egyéb körülményeket is vizsgálja a Google.
Szöveg hossza, szövegkörnyezet, kulcsszó hossza, releváns cikk hossza.
A link hivatkozási szövege mennyire releváns az oldaladhoz.
A Google még figyelembe veszi a domain életutat is.
Valójában azonban a honlapodra mutató linkek épp oly fontosak, mint a saját weboldaladon lévő szövegek.
A következő részben leírom a prémium linképítés lépéseit.
Ezzel kezdődik a prémium linképítés
A profi prémium linképítéshez először piackutatást kell végezni, hogy legyen adat, amire támaszkodunk. Ez nagyon fontos a használandó kulcsszavak meghatározásához is. Ezt követően ellenőrizni kell, hogy a honlap szövegei tartalmazzák-e a piackutatás és kulcsszó kutatás során eredményül kapott kulcsszavakat.
Amennyiben eltérés mutatkozik, mielőbb pótolni kell a hiányosságot és megfelelő arányban szerepeltetni kell a hiányzó kulcsszavakat. A SEO szempontjai szerint tartalmat kell készíteni az oldalra.
Második lépésként ellenőrizni kell a Google helyezést és egyéb statisztikákat, hogy legyen mihez hasonlítani az eredményt. Valamint tisztában legyünk azzal, hogy mekkora javulást kell hozni a cél eléréséhez.
A Google Analytics programmal ellenőrizhető, hogy adott kulcsszóra hányadik helyezést kapod, valamint melyik aloldalad jön fel rá.
A következő fejezetben a prémium linképítés gyakorlati használatáról olvashatsz.
Prémium Linképítés a gyakorlatban
Érdemes havi szinten megfigyelni, hogy mekkora változás állt be és erre építeni a következő időszak linképítését. Minden esetben fontos a riportok előkészítése. Prémium linképítést csak profikkal szabad végeztetni. Akik valóban értékes weboldalakon teszik közzé a linképítéshez készített minőségi és nagyon jól keresőoptimalizált tartalmakat.
A linképítésnél a legfontosabb, hogy mindenképpen a Google által elfogadott, az irányelveknek megfelelő módon történjen. A rossz minőségű oldalak, linkgyűjtők mellőzésével.
Megbízható linkgyűjtemény és linképítés javaslatok itt.
A weboldal hitelességéről olvashatsz a következőkben.
Hitelesség és a prémium linképítés
Hogy lehet ellenőrizni egy oldal hitelességét?
- Erre vonatkozóan több mérőszám is létezik, de az egyik legjobb elismert a MOZ által létrehozott Domain Authority (DA) és Page Authority (PA).
- A DA a teljes domain hitelességére vonatkozik , míg a PA pedig egy adott oldalra / aloldalra vonatkozik.
- Ezeknek az értéke 1-100 között mozog, ahol 1 a legkevésbé hiteles oldal és 100 a leghitelesebb.
A célunk az, hogy olyan helyekről szerezzünk linket, ahol a PA és a DA is magas.
A két érték egyébként egymástól függetlenül is mozoghat, tehát előfordulhat, hogy a DA nagyobb mint a PA, de fordítva is, a PA is lehet nagyobb mint a DA. - Ez adott domain és oldal hitelességét itt lehet ellenőrizni: http://opensiteexplorer.com/ (ingyenes, regisztráció nélkül is működik) Angol nyelven.
Emellett érdemes figyelni arra is, hogy a megszerzett link hivatkozási szövege (anchor text) is beszédes legyen az adott cikkre, weboldalra vonatkozóan. Ezt akár utólag is lehet módosítani egy link audit elvégzése után, ahol a weboldalunkra mutató linkeket elemezzük.
Ezt akár negyedévente vagy félévente is meg lehet ismételni. A linképítés akkor a leghatékonyabb, ha nem csak kampány-szerűen csináljuk, hanem tudatosan.
A prémium linkek mennyiségéről olvashatsz a továbbiakban.
Mennyi cikk szükséges a prémium linképítés során?
Hány cikkre van szükség, hogy jó helyezést érjek el?
Az, hogy a prémium linképítés során hány cikket kell építeni, két fontos tényezőtől függ:
- hány kulcsszóra érdemes optimalizáltatni a weboldalt
- mekkora a konkurencia erőssége
Van olyan cégvezető aki 1 kulcsszóra akarja optimalizáltatni a honlapját. Arra az egyre, amire a legtöbb keresés van. Van olyan cégvezető is, aki kiválaszt 8 – 10 kulcsszót, és arra akar optimalizáltatni.
Az, hogy hány prémium linkre van szükség, a konkurencia erősségétől is függ. Nagyon speciális területeken, ahol szinte semmi verseny nincs már egy-két cikk is elég kulcsszavanként.
Vannak azonban olyan szakmák, piacok, termékek vagy szolgáltatások ahol hónapokig kell folyamatosan linkeket építeni mire eredmény mutatkozik.
A prémium linképítés havi ciklusokban folyik
Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a weboldalad.
Mikor a havi linképítési mennyiség elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalad Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más és más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ). Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.
A linkek elhelyezéséről és fajtáiról olvashatsz a következő fejezetben.
Prémium linkek fajtái

A hivatkozás helyétől függően kétféle linkkel találkozhatunk
- Belső linkek (internal): A belső link az a hiperhivatkozás, mely ugyanazon honlap más oldalára mutat. Sokan nem fektetnek kellő hangsúlyt a belső linkelésre, pedig nagyon fontos mind felhasználói, mind keresőoptimalizálási szempontból.
- Külső linkek (external): A külső linkeknél a link forrása és a céloldal eltérő, azaz egy másik weboldalról érkezik a link. Fontos tudni, hogy a keresők másképpen továbbítják a link erőt külső és belső linkek esetében, mivel úgy tekintenek a külső hivatkozásokra, mint egy harmadik fél általi hitelesítésre. Linképítés során külső linkek szerzése a célunk.
- Szöveg
A keresőoptimalizált szövegírás szabályait betartva - Kép link
Kép link: akár képek is viselkedhetnek linkként, csak a megfelelő HTML tag közé kell ágyazni. A megadott alt attribútum, azaz a képet leíró szöveg horgonyszövegként szolgál. - Link beillesztés
Amennyiben egy már meglévő tartalmadra szeretnél hivatkozást szerezni, ugyanazokat a lépéseket érdemes követned, mint amiket a fent leírtakban már bemutattam, azaz előbb válaszd ki a domaint, majd a konkrét tartalmat, végül pedig határozd meg a link helyét.
Tapasztalatom alapján előfordulhat olyan eset, hogy nem található a kiszemelt oldalon olyan bekezdés, ahova természetesen illene a hivatkozás. Ilyen esetben vagy javaslatot teszel az oldal szerkesztőjének egy új bekezdésre, vagy egy másik cikk után nézel.
Ha egy oldal nem rendelkezik elegendő mennyiségű linkkel vagy a szerzett linkek minősége nem megfelelő a számodra, akkor érdemes tudatos prémium linképítéssel új linkeket szerezni. - Vendégblogolás (guest posting)
Ez az egyik legjobb megoldás akkor, ha egy új tartalmat szeretnél létrehozni linképítés céljából. Időigényes, azonban mindenképpen megéri a befektetett energiát, hiszen óriási szabadsággal rendelkezhetsz a tartalom felett, ezáltal oldalad hitelességére is hatással lehetsz.
Te magad választod ki a hiteles és releváns oldalt. Kitalálod a hozzájuk kapcsolódó témát és a beilleszteni kívánt linket vagy linkeket. Felveszed az oldallal a kapcsolatot és bemutatod az ötletet.
Megírod a cikket, a megfelelő horgonyszövegre teszed a hivatkozást és esetleg még a kész szöveget megfuttatod a közösségi csatornáidon.
Blog és a prémium linképítés kapcsolatáról olvashatsz röviden a következő fejezetben.
Blog és a prémium linképítés
Miért nem elég egy blog?
Sok cégvezető indít a honlapja mellett egy másik domainen blogot, amiről saját honlapját linkeli. Ez azonban ilyen formában nem juttatja előrébb a linkelt honlapot.
A Google ugyanis addig nem veszi figyelembe a blogot, amíg arra nem mutatnak linkek! Tehát ez az ördögi kör a „28” – as csapdája, mert így meg a blogra kellene linkeket szerezni.
Milyen tényezők befolyásolják a prémium linképítési árakat? A következő rész erről szól.
Mi indokolja a magas prémium linképítés árakat?
A legfontosabb tényező, hogy a linképítő cégnek több száz magas értékű domaint, az ezekhez használt tárhelyeket, szervereket, kell fenntartania. A honlapokat folyamatosan frissíteni és karbantartani kell. Ehhez jön a cikkírás költsége, és a jogtiszta képek biztosítása.
Ha mindezeket összerakod akkor ki lehet számolni az éves költséget akár havi szintre lebontva.
Milyen eredmény várható a prémium linképítéstől? A következő rövid fejezetben leírom.
A prémium linképítés eredményei
Nem csupán gyorsan megduplázódott látogatószám, de jelentős pozíciónövekedés is megfigyelhető a kiváló linképítés következtében.
A prémium linképítés, mint írtam, jól megtervezett folyamat, melynek konkrét lépcsőfokai mind egy célt szolgálnak.
Tippek a prémium linképítéshez

Csináld:
- aktív jelenlét közösségi oldalakon
- erős tartalmú, megfelelően optimalizált PR cikkek
- bloggerekkel, sajtósokkal való együttműködés
- adott weboldal tartalmára releváns tartalmú oldalakkal való együttműködés
- értékes forráslinkek megjelenítése és forrásként szolgáló tartalmak készítése
Ne csináld:
- spam linkek használata
- olcsó link katalógusok használata
- automatikusan épített linkek használata
- nagy mennyiségben épített linkek beillesztése a weboldalba
- túloptimalizált horgonyszövegek
Végül de nem utolsó sorban az elvesztegetett lehetőségekről tudhatsz meg többet a lenti részből.
Elvesztegetett prémium linképítés
Gyakran előfordul, hogy írnak valamelyik termékünkről, a cégünkről, esetleg az egyik munkatársunkról, de nem mutat link a weboldalunkra. Ezek mind elvesztegetett lehetőségek egészen addig, amíg fel nem keressük a cikket publikáló honlapot, és rá nem vesszük a saját – a témában legrelevánsabb – oldalunkra való linkelésre.
Prémium linképítés szakember segítségével
Hozzáértő szakembert tudok ajánlani a figyelmedbe Ő pedig nem más mint:
Csernai Kata prémium linképítés